Categorieën

Hoe kun je als kapsalon beter gevonden worden en meer bekendheid krijgen? Jamal Saoud van Haarvisie die de Kapsalon Award 2015 won voor beste digitale salon, weet het.

De Kapsalon Awards is een jaarlijks evenement waarbij honderden kappers dingen naar de titel ‘Beste Kapsalon van Nederland’. De winnaar is dit jaar Velvet Monkey House of Hair (Almelo). Ook zijn er andere prijzen, zoals de Digital Award, de prijs voor de kapsalon met de beste online aanwezigheid.

Willem Overbosch, directeur van Dutch Network Group (DNG) en jurylid, over de Digital Award: ‘We hebben bij de beoordeling gekeken naar een goede mix van middelen. Naast de kwaliteit van de website en de vindbaarheid hebben we gekeken naar de balans op social media. De winnende kapsalon werft een groot deel van zijn nieuwe klanten online, heeft een heel hoge positie in Google op relevante zoektermen en onderscheidt zich van andere salons door een goede balans op de verschillende kanalen.’

Mobielvriendelijk

Winnaar van de Digital Award Jamal Saoud, eigenaar van Haarvisie, is blij met de waardering voor zijn inzet en die van zijn team. ‘Ik denk dat het belangrijk is veel aan online te doen. De resultaten kun je direct meten: aantallen likes en views, posts op Facebook. Je moet niet zomaar iets doen; verdiep je in technieken die werken, zoals SEO.’

Willem Overbosch: ‘Het gaat erom dat je gevonden wordt. Bestaande klanten wil je bedienen en voor nieuwe wil je vindbaar zijn. De trend is online en bij consumenten natuurlijk mobile. Een mobielvriendelijke website is van groot belang. Het plannen van de afspraak en een goede opvolging daarvan in de vorm van een bevestiging zijn belangrijk om de bezetting van je capaciteit in stoelen goed te benutten. Een lege stoel is immers gemiste omzet.’

Jamal Saoud gelooft zelf heel erg in de 24/7-mentaliteit: hij wil langer open zijn en op meerdere dagen. ‘Mensen hebben steeds minder tijd en als je ze daarin kunt bedienen ben je uniek.’ Voor hem is de prijs een kroon op het werk en een goede motivatie om alleen maar beter te worden.

Lees ook…
Tonio de Beer is oprichter en eigenaar van Iron Man Wasserij & Stomerij in Bussum. Zijn team bestaat uit 8 medewerkers, onder wie een jonge vrouw met…
Als pizzabezorger maakte Hajo Bertrand kennis met de bezorg- en afhaalbusiness. Na diverse avonturen als franchisenemer begon hij zijn eigen sushi…
Bij een prijsvraag voor een tiny house kreeg hun ontwerp zulke positieve reacties, dat de vier bedenkers ermee verder wilden. Als samenwerkingsvorm…