Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on google
'Een webshop kan niet zonder keurmerk'

‘Een webshop kan niet zonder keurmerk’

3 juni 2016
De webshop Buddha to Buddha verkoopt kleding en horloges maar is toch vooral wijd en zijd bekend om haar handgemaakte zilveren sieraden uit Bali. Die zijn zowel voor mannen als vrouwen. Uniseks dus. En het Webshop Keurmerk? ‘Dat geeft bevestiging en vertrouwen.'

Vereisten Webshop keurmerk

  1. Algemene voorwaarden op de site

  2. Standaard retourvoorwaarden

  3. Crediteren: geld terug binnen veertien dagen

  4. Duidelijke contactpagina met btw-nummer, KvK, vestiging, email, telefoon

  5. Heldere info over betaalmogelijkheden en verzendkosten

  6. De verzendkosten mogen niet belachelijk hoog zijn (dus geen verkapte extra inkomstenbron)

  7. De mogelijkheid om 50 procent van het aanschafbedrag achteraf te betalen

  8. Privacy policy: vertrouwelijk omgaan met klantgegevens

  9. Een openbare klantenpagina

‘Keurmerk geeft bevestiging en vertrouwen’
De site opent met een fraai filmpje, eerst van rijstvelden en daarna van mannen die in opperste concentratie een horloge in elkaar zetten, of een ring smeden. Uiteindelijk zien we die sieraden, gedragen door aantrekkelijke jongelui. Gaan de zaken goed? Iris Schenk: ‘Supergoed. Wij zijn heel tevreden over de ontwikkeling van onze e-commerce.’

 

 

 

 

 

 

 


Vanzelfsprekend heeft Schenk er alles aan gedaan de website laagdrempelig te maken voor de consument. ‘Wij weten natuurlijk zelf heel goed hoe we het intern hebben geregeld, maar het is goed dat het Webshop Keurmerk aan de consument laat zien dat dat ook daadwerkelijk in orde is. Het keurmerk is er om de consument te beschermen. Het geeft bevestiging en vertrouwen.’

‘Goed mee omgaan’
Kan een website zonder? ‘Ik zou zeggen van niet. Je merkt het bij het huidige aanbod, de wereldwijde groei van het aantal webshops. Dan is het belangrijk dat goed wordt omgegaan met persoonsgegevens en dat de betalingsstroom aan alle voorwaarden voldoet.’

Nu stelt bijvoorbeeld het Webshop Keurmerk behoorlijk veel eisen waar een webshop aan moet voldoen. ‘Bij de lancering van de site in juni 2014 hebben we direct rekening gehouden met alle voorwaarden. Daarop is alles helemaal ingericht.’
Iris Schenk vermoedt weliswaar dat de consument niet honderd procent weet waar het keurmerk allemaal voor staat, ‘maar toch zal hij eerder kiezen voor een webshop die het keurmerk wel heeft dan voor een die het niet heeft.’

 

Tijdschrift 8, 2015:
– Topsport is ondernemen – Zeilsters gaan voor goud in Rio
– Trends in het MKB in 2016: ‘Het wiel bestaat al’
– Meer ondernemerschap op de werkvloer
– Brood zonder toegevoegde onzin bij de Echoput
– De grens over met rolgordijnen naar Noord-Ierland

Naar het digitale magazine in MijnZaak »

 

 

Lees ook…