Hij ging in de lampen, een uitgemaakte zaak. Martin van Zeist (25), winnaar in de categorie Jonge Ondernemer van de Admarkt Topaward 2015, begon zijn webshop low profile. Nu heeft hij 4000 producten online.

Zijn opa werkte vroeger bij een groothandel in lampen, zijn vader had een lampengroothandel en heeft nu een lampenwinkel in Heemstede. Martin van Zeist:  ‘Zelf heb ik als klein jongetje ook altijd in de winkel geholpen. Een logische stap dus om door te gaan in de wereld die ik zo goed ken.’ Vier jaar geleden begon hij, na stevige discussies met zijn toen nog internetschuwe vader, de webshop Lamp123.nl. Het succes kwam snel. ‘Ik begon met een tiental lampen op de site. Tot mijn verbazing waren deze binnen no-time verkocht. Nu staan er 4000 producten online…’ De jonge ondernemer heeft zijn baan bij een Amsterdamse lampenwinkel opgezegd om zich fulltime te focussen op de online verkoop.

 

Het welslagen van zijn website schrijft Van Zelst toe aan het feit dat hij goede lampen tegen een zeer scherpe prijs en met een snelle levertijd verkoopt. ‘Nieuw hoeft niet duur te zijn. Omdat ik al zo jong geïntroduceerd werd in de wereld van de lampen, weet ik waar ik het over heb en wie de beste producenten zijn. Het contact met hen is heel belangrijk. Geregeld ben ik dan ook in Milaan, waar de meeste van mijn leveranciers zitten.’
 

Lage kosten, hoog rendement
Sinds twee jaar adverteert Martin van Zelst via Marktplaats Admarkt. ‘Ik was op zoek naar goedkope advertentiekanalen in verband met de lage marges die ik hanteer. Een goede zet, bleek wel. Admarkt bood net dat duwtje in de rug dat ik nodig had om te groeien. De doelgroep van Marktplaats heeft de intentie te kopen. Door de unieke combinatie van prijs, kwaliteit en snelle levertijd kiezen veel Marktplaats-bezoekers voor mijn nieuwe producten. Via Admarkt kan ik bovendien analyseren waar veel vraag naar is binnen mijn branche. Zo kan ik gericht en goedkoop advertenties zetten, houd ik de kosten laag en het rendement hoog.’

Martin van Zelst ziet de toekomst zonnig in, maar is ook realistisch: ‘Ik vind het lastig om ver vooruit te kijken. Belangrijk vind ik vooral: flexibel blijven om zo te kunnen reageren op vragen uit de markt.’

 

Auteur: De Zaak

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Lees ook…