Ondernemer Gijs de Werker zocht ergens in 2009 ‘een kwalitatieve tegenhanger voor de Post-it-briefjes'. Dat was er niet, dus ging hij zelf aan de slag.

Gijs de Werker zag 
brood in blanco kaartjes. 
Als handgeschreven visitekaartje, om even iets op te schrijven tijdens een netwerkborrel, of wellicht als geheugensteun tijdens presentaties: de blanco kaartjes van Usem komen áltijd van pas.
 
Ondernemer Gijs de Werker zocht ergens in 2009 ‘een kwalitatieve tegenhanger voor de Post-it-briefjes’. Dat was er niet, dus ging hij zelf aan de slag. Na een periode van puzzelen met papier was hij eruit. “De negen verschillende ontwerpen zijn net zo groot als een creditcard. Ze passen in je portemonnee en zo heb je ze altijd bij de hand.” Het succes van de kaartjes schuilt volgens hem in het klassieke karakter en de persoonlijke noot. “Hoe leuk is het niet om een handgeschreven notitiekaartje of kattebelletje te krijgen?”
 
Inmiddels hebben honderdduizenden kaartjes hun weg gevonden door Nederland en België. “Elke keer is het een kick om te zien hoe autonoom de kaartjes zich verspreiden. Er is veel respons, vooral via sociale media. Ik kom ze ook steeds vaker ergens tegen, of iemand die het merk kent. Geweldig. Alsof je zanger bent en je eigen muziek op de radio hoort.”
 
Voor voorbeelden of een gratis proefsetje:
usem.nl.
Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Lees ook…