Het bedrijf van Ronald van der Hart richt zich op het maken van kasten op maat, interieurbouw, RVS balustrades en standbouw. Naast deze specialismen biedt Totaalbouw Zeeland ook een totaalpakket van bouwgerelateerde activiteiten, inclusief de begeleiding hiervan. Werkplek: Twee showrooms, kantoor aan huis, bij klanten en in de auto.

Inhoudsopgave

Het kan anno 2024 toch niet zo zijn dat jij je ambitie als ondernemer niet waar maakt. Kom naar het webinar → Groeiplan 2024

Bedrijf: Kastenstudio Zeeland (onderdeel van Totaalbouw Zeeland)
Ondernemer: Ronald van der Hart, eigenaar
Medewerkers: Vier vaste krachten voor administratie en verkoop, een stagiair en tien flexibele krachten voor uitvoerend werk
Werkplek: Twee showrooms, kantoor aan huis, bij klanten en in de auto.

‘Je moet altijd kijken waar je kansen liggen’

Van der Hart: “Ik doe dit werk al twintig jaar, eerst voor een baas en sinds 2010 voor mezelf. Eigen baas zijn geeft vrijheid, je kunt alles zelf beslissen, hoe en wat en met wie je zaken doet, maar… de klant bepaalt mijn agenda! Ik wil altijd beschikbaar zijn. Ik kan een vrije dag plannen, maar als een klant dan net tijd heeft, pas je je aan.
Totaalbouw Zeeland ontzorgt door het hebben van één aanspreekpunt. Met één projectleider neem je de klant alles uit handen bij een verbouwing en inrichting. Door het afgenomen bouwvolume hebben we onze strategie aan moeten passen. Daarom richt ik me nu meer op het specialisme kasten op maat en interieurbouw. Je moet flexibel omgaan met de markt en je richten op dingen waar je goed in bent en waar vraag naar is. Als ondernemer moet je kijken waar de kansen liggen en dingen uitproberen. Het is vallen en opstaan, soms twee stappen vooruit en één achteruit maar dat is nog altijd vooruit!
Showroom in Afrit40, Vlissingen. Afrit40 is een concept voor wonen en werken: woninginrichting, vloeren, gordijnen, stoffering, plafonds, hardglazen deuren en kasten op maat. “Ik zit hier sinds maart 2014 en het gaat goed, we gaan uitbreiden in de ruimte hiernaast om nog meer te laten zien aan klanten. Het is een zichtlocatie aan de snelweg en goed bereikbaar aan de afrit.”
Shopsharing. “We doen aan shopsharing, samen met branchegenoten huur je dan een ruimte. Ik heb dit zelf opgezet in Goes en ben benaderd voor dit pand in Vlissingen. Klanten kunnen alles in één keer kopen, je versterkt elkaar op één plek en hebt succes door samenwerken. Dat is ook mijn manier van werken: delen is vermenigvuldigen. Niet alleen geld verdienen, maar zorgen dat iedereen blij is.”

Planner.

“In de showroom komen klanten langs, ik laat ze de mogelijkheden zien, spreek het door en maak een plan. Ik ga ook naar klanten toe om op te meten et cetera. Het bouwen doen mijn medewerkers. Ik ben vooral bezig met de organisatie,  een man van het concept, communicatie, calculatie, begeleiden en plannen.”

Klanten ontmoeten. 

“Ik verkoop ook zelf aan klanten in de showroom, op deze werkplek ben ik ook in mijn element! Maar het moet niet de hele dag duren, juist die afwisseling maakt het leuk.”

Kantoor aan huis. “Onze administratief medewerkster werkt hier en ik zit er zelf ook veel voor het uitwerken van concepten. Ik ben niet anders gewend dan dat het aan huis zit. Maar klanten ontvang ik bewust in de showroom en niet hier.”

Werken in de auto. “Mijn auto is ook een belangrijke werkplek, ik ben veel onderweg naar klanten en locaties, vooral in Zeeland en Brabant. In de auto bel en regel ik veel. Onderweg zijn geeft een gevoel van vrijheid. Je bent aan het werk, maar mobiel. Wat ik altijd bij me heb zijn mijn agenda, rekenmachine en iPhone 5.”

Het is tijd voor een nieuw idee over groei. Meld je aan voor het webinar ‘Groeiplan 2024’

Lees ook…
Ruim één op de drie mkb-bedrijven is op de een of andere manier actief op de internationale markt. Misschien twijfel jij of je ook je geluk over de…
Niemand wordt blij van lastige klanten. Toch is het iets waar veel ondernemers vroeg of laat mee te maken krijgt. Misschien is de kritiek die je…
Positionering is een belangrijk aspect van marketing en branding. Het bepaalt hoe een merk, product of organisatie wordt waargenomen in de ogen van de…
Wat maakt jouw bedrijf in de ogen van klanten zo bijzonder dat zij voor jou kiezen en niet voor de concurrent? Ofwel: wat is je onderscheidend…
Hoe kijken stakeholders naar je bedrijf? Welk imago heeft jouw bedrijf? En hoe zorg je ervoor dat alle belangstellenden, zowel binnen als buiten de…
In een tijd waarin werknemers steeds vaker moeite hebben de balans te vinden tussen werk en privé, is het verhogen van de vitaliteit in je bedrijf…