Big Data. Ook voor ondernemers in het mkb moet dat de oplossing zijn voor meer groei. Maar vind er maar eens de tijd en het geld voor. Welnu, sinds kort zijn er twee Nederlandstalige toepassingen die de kleine ondernemer voor weinig geld een heel eind op weg helpen. Beiden zijn dan ook onderscheiden met een prijs!

Veel ondernemers verwerken hun financiële data in een goed boekhoudsysteem. Bij het Nederlandse Visionplanner willen ze uit die informatie meer winst halen. Daarom bedachten ze de app Visionplanner Cloud. “Die pakt de cijfers uit jouw boekhouding en maakt middels rapportages inzichtelijk hoe jouw bedrijf zich de komende periode zal ontwikkelen”, legt Adriaan Heijboer van Visionplanner uit.

Dashboard voor de toekomst

Heijboer vergelijkt Visionplanner Cloud met een auto. “Deze app toont je hoeveel benzine je nog hebt en of je met het huidige verbruik je eindstation haalt. Of is het misschien tijd om extra investeringen te tanken? Je kunt dieper inzoomen op bijvoorbeeld personeelscijfers of boekhoudcijfers. Daarbij wordt ook rekening gehouden met trends uit het verleden en seizoensinvloeden. Met het resultaat van de berekeningen uit deze app kun je als ondernemer vervolgens tijdig op de ontwikkelingen inspelen.”

Al 6000 gebruikers

Na ruim anderhalf jaar werken meer dan 6000 gebruikers met de app. Niet alleen ondernemers, maar ook accountants en adviseurs. “Met zoveel gebruikers is het belangrijk om de app zo eenvoudig en toegankelijk mogelijk maken. Daarbij gaat deze app verder dan andere oplossingen die ‘in de cloud’ werken. Er zijn vele verschillende manieren om te spelen met de presentaties en grafieken die je kunt maken. Bovendien kun je jouw zaak vergelijken met drie of vier andere bedrijven uit jouw sector. Die gegevens kunnen dankzij de boekhoudsoftware worden gebundeld en vergeleken.” Uiteraard zonder dat derden toegang krijgen tot cruciale bedrijfsgegevens.

Kosten Visionplanner

De basis is gratis. “Daarnaast bestaan er verschillende modules die nog meer mogelijkheden toegankelijk maken binnen de app”, zegt Heijboer. “Daar betaal je voor op maandbasis. Wanneer een bedrijf tussentijds de modellen in de prognoses wil aanpassen, dan kan dat tegen betaling. Je krijgt dan voor 9,95 euro een maand de tijd om je wijzigingen door te voeren.” Heb je die gegevens de volgende maand niet nodig, dan zet je de module gewoon uit en betaal je dus ook niet.

Inzicht in je klantgegevens

Teamleader is een programma voor die bedrijven die nu echt eens werk willen gaan maken van inzicht in hun klantgegevens. CRM (relatiebeheer), sales, projectbeheer, agenda, tijdregistratie, facturatie, ticketing en VOIP: allemaal op één platform. Ideaal voor kleine bedrijven waar tijd kostbaar is: klantgegevens hoeven slechts één keer te worden ingegeven – de administratieve last wordt tot een minimum beperkt.

“Wij richten ons specifiek op het mkb”, zegt oprichter Jeroen de Wit van het Belgische programma. “In de eerste plaats de groep die nog helemaal geen software voor relatiebeheer gebruikt of alles bijhoudt in Excel. In de tweede plaats de groep die allemaal losse programma’s voor CRM, projectbeheer en facturatie gebruikt. En, tot slot, de groep die weliswaar al een of ander groot programma gebruikt, maar daar ontevreden over is.”

Lokale support

“Teamleader focust op de essentie: wij laten alle andere toeters en bellen weg”, aldus De Wit. “Wat wil een bedrijf met zijn klanten? Dáár is Teamleader voor.” De Wit benadrukt in dat verband de centrale rol die het lokale supportteam daarbij speelt. “Wij bewaken dat alles goed gaat.”

Koppelingen met o.m. Gmail, Dropbox, MailChimp

Klantgegevens automatisch laten aanvullen? Je facturen laten verzenden met de post? Teamleader is verankerd in talloze lokale voorzieningen. Je koppelt het systeem ook aan handige tools zoals Gmail, Dropbox of iCloud.
En het mooie van Teamleader is: alle informatie is beschikbaar op elk apparaat, waarop je het wenst te raadplegen: laptop, tablet en smartphone.

Qua verkoopactiviteiten kan Teamleader automatisch suggesties doen waar en wanneer er actie moet worden ondernomen. Marketingwise kunnen klanten worden gesegmenteerd. Leadgeneratie wordt intelligenter: dankzij tagging van inkomende formulieren worden leads efficiënt verzameld. Mailings kunnen worden geïntegreerd met mailprogramma’s als MailChimp.

Kosten Teamleader

Voor de basisoplossing betaal je € 25,- per maand, Daar zit CRM en offertes, tijdsregistratie, leadmanagement en agendabeheer voor twee gebruikers bij inbegrepen. Per gebruiker meer betaal je € 10,-. Er zijn aparte modules voor facturatie, projecten en ticketing.

Indeed
Nieuw personeel werven?
Talent is schaarser dan ooit, het aanbod in vacatures verschuift en werving en selectie vindt steeds vaker op afstand plaats. Lees deze 5 redenen waarom werkgevers waardevolle kandidaten verliezen tijdens het recruitmentproces én tips hoe je dit kunt voorkomen.
Pensioen Scan 2022
Bouw jij al op een slimme manier je pensioen op? Check nu in 2 minuten welke van de 8 pensioenopties voor jou een zorgeloze oude dag oplevert, met maximaal rendement én inzet van al je belastingvoordeel.
Lees ook…
Het is zo makkelijk als je even wat extra handjes nodig hebt: een flexibele kracht inhuren via het uitzendbureau. Maar de arbeidspositie van…
i.s.m.
Heb jij net even wat meer flexibiliteit nodig als het aankomt op de arbeidscontracten die je jouw medewerkers biedt? Niet alleen meer flexibiliteit in…
Pauzes zijn belangrijk. Even ontspannen om daarna weer goed effectief aan de slag te gaan gaan. Maar wanneer werknemers een pauze hebben en totaal niet…