Categorieën

Een goed opgebouwde database met e-mailadressen is een van de succesfactoren van geslaagde e-mailmarketing. Voor adressen hoef je niet direct bij een externe partij aan te kloppen. Je kunt zelf ook veel doen.

Inhoudsopgave

Breng eens in kaart op welke manieren je met je doelgroep in contact komt. Dit biedt houvast bij het opbouwen van een database.

Je website

Plaats een aanmeldformulier voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief op je website. Maak de aanmelding laagdrempelig: vraag niet te veel gegevens, houd het aantal invulvelden beperkt.

Je personeel

Laat je accountmanagers standaard naar het e-mailadres van klanten en prospects vragen.

E-mail

Biedt in alle uitgaande e-mail de ontvanger de mogelijkheid zich aan te melden voor je nieuwsbrief of andere vormen van e-mailmarketing.

Andere vormen van direct mail

Verstuur je een printmailing, bijvoorbeeld een folder over je nieuwste product? Voeg daar dan een antwoordcoupon aan toe waarop naar het e-mailadres, en om toestemming voor het versturen van een nieuwsbrief, wordt gevraagd.

Banners

Plaats banners op websites waar je doelgroep regelmatig komt.

Prijsvraag

Organiseer een prijsvraag of andere ludieke acties waarbij de winnaars of deelnemers per e-mail bericht krijgen.

Telefoon

Vraag bij telefoongesprekken naar het e-mailadres van degene die je – of je medewerkers – aan de lijn heeft.

Lees ook…
Het versturen van commerciële e-mail naar consumenten en bedrijven is aan nogal wat regels gebonden. Hieronder een beknopte uitleg over waar je…
Een verkoopproces kent een aantal vaste stappen. Wanneer je die goed doorloopt, vergroot je de kans op een geslaagde verkoop. In dit artikel…
Veel ondernemers hebben een idee, schrijven zich in bij de KvK, gaan aan de slag met ondernemen, maar slaan een belangrijke stap over. Want, leuk dat…