Een goed opgebouwde database met e-mailadressen is een van de succesfactoren van geslaagde e-mailmarketing. Voor adressen hoef u niet direct bij een externe partij aan te kloppen. U kunt zelf ook veel doen.

Breng eens in kaart op welke manieren u met uw doelgroep in contact komt. Dit biedt houvast bij het opbouwen van een database.

Uw website

Plaats een aanmeldformulier voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief op uw website. Maak de aanmelding laagdrempelig: vraag niet te veel gegevens, houd het aantal invulvelden beperkt.

Uw personeel

Laat uw accountmanagers standaard naar het e-mailadres van klanten en prospects vragen

E-mail

Biedt in alle uitgaande e-mail de ontvanger de mogelijkheid zich aan te melden voor uw nieuwsbrief of andere vormen van e-mailmarketing.

Andere vormen van direct mail

Verstuurt u een printmailing, bijvoorbeeld een folder over uw nieuwste product? Voeg daar dan een antwoordcoupon aan toe waarop naar het e-mailadres, en om  toestemming voor het versturen van een nieuwsbrief, wordt gevraagd.

Banners

Plaats banners op websites waar uw doelgroep regelmatig komt.

Prijsvraag

Organiseer een prijsvraag of andere ludieke acties waarbij de winnaars of deelnemers per e-mail bericht krijgen.

Telefoon

Vraag bij telefoongesprekken naar het e-mailadres van degene die u – of uw medewerkers – aan de lijn heeft.

Lees ook:

– Verstuur effectief e-mail naar mobieltjes »
– Voorkom dat uw e-mails als spam worden gezien »

Haal meer uit e-mailmarketing met deze themapocket van De Zaak

Deze tips om zelf een database op te bouwen, komen uit de themapocket ‘E-mailmarketing’. Wat er allemaal bij komt kijken om e-mail goed in te zetten om uw bedrijfsresultaat te verbeteren, leest u in dit handige boekje. Hoe maakt u goede teksten voor een e-mailing? Met welke regels moet u rekening houden? Hoe zorgt u ervoor dat uw boodschap aankomt bij de ontvanger? Hoe bereidt u een e-mailing goed voor, wat is het belang van testen en hoe meet u de resultaten?

Bestel de pocket in onze webshop »

Crypto
Starten met crypto’s?
Wil je ook starten met het kopen, verkopen en bewaren van cryptovaluta? Maak nu gratis een account aan bij het grootste handelsplatform van Nederland: Bitvavo, en handel de eerste €1000 zónder transactiekosten. Al meer dan 1 miljoen tevreden gebruikers.
De Zaak Magazine is terug
Ter ere van ons 30 jarig jubileum brengen we het vertrouwde De Zaak Magazine weer tot leven, mits 2000 ondernemers zich aanmelden. Doe jij ook mee?
Lees ook…
Vragen stellen is een belangrijk onderdeel van ieder gesprek, dus ook van een verkoopgesprek. Je kunt het gesprek in de gewenste richting sturen door…
Een verkoopproces kent een aantal vaste stappen. Wanneer je die goed doorloopt, vergroot je de kans op een geslaagde verkoop. In dit artikel…
Veel ondernemers hebben een idee, schrijven zich in bij de KvK, gaan aan de slag met ondernemen, maar slaan een belangrijke stap over. Want, leuk dat…