Een goed opgebouwde database met e-mailadressen is een van de succesfactoren van geslaagde e-mailmarketing. Voor adressen hoef je niet direct bij een externe partij aan te kloppen. Je kunt zelf ook veel doen.

Maximale omzet voor je webshop of e-commerce platform in 2024 met e-mailmarketing. Download nieuwe whitepaper >>

Inhoudsopgave

Breng eens in kaart op welke manieren je met je doelgroep in contact komt. Dit biedt houvast bij het opbouwen van een database.

Je website

Plaats een aanmeldformulier voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief op je website. Maak de aanmelding laagdrempelig: vraag niet te veel gegevens, houd het aantal invulvelden beperkt.

Je personeel

Laat je accountmanagers standaard naar het e-mailadres van klanten en prospects vragen.

E-mail

Biedt in alle uitgaande e-mail de ontvanger de mogelijkheid zich aan te melden voor je nieuwsbrief of andere vormen van e-mailmarketing.

Andere vormen van direct mail

Verstuur je een printmailing, bijvoorbeeld een folder over je nieuwste product? Voeg daar dan een antwoordcoupon aan toe waarop naar het e-mailadres, en om toestemming voor het versturen van een nieuwsbrief, wordt gevraagd.

Banners

Plaats banners op websites waar je doelgroep regelmatig komt.

Prijsvraag

Organiseer een prijsvraag of andere ludieke acties waarbij de winnaars of deelnemers per e-mail bericht krijgen.

Telefoon

Vraag bij telefoongesprekken naar het e-mailadres van degene die je – of je medewerkers – aan de lijn heeft.

Wist je dat e-mailmarketing steeds effectiever wordt door nieuwe regelgeving? Leer hoe jij maximaal deze kant benut met de whitepaper ‘maximale omzet e-mailmarketing’

Lees ook…
i.s.m.
Als ondernemer anticipeer en reageer je continu op een breed scala aan uitdagingen, trends en ontwikkelingen. Ook op het gebied van marketing, het…
i.s.m.
E-mailmarketing heeft een enorme positieve impact op je business. Misschien zet je e-mail daarom ook al in om je (potentiële klanten) te bereiken en…