Een goed opgebouwde database met e-mailadressen is een van de succesfactoren van geslaagde e-mailmarketing. Voor adressen hoef je niet direct bij een externe partij aan te kloppen. Je kunt zelf ook veel doen.

Inhoudsopgave

Breng eens in kaart op welke manieren je met je doelgroep in contact komt. Dit biedt houvast bij het opbouwen van een database.

Je website

Plaats een aanmeldformulier voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief op je website. Maak de aanmelding laagdrempelig: vraag niet te veel gegevens, houd het aantal invulvelden beperkt.

Je personeel

Laat je accountmanagers standaard naar het e-mailadres van klanten en prospects vragen.

E-mail

Biedt in alle uitgaande e-mail de ontvanger de mogelijkheid zich aan te melden voor je nieuwsbrief of andere vormen van e-mailmarketing.

Op zoek naar de meest krachtige en betaalbare software waarmee je met e-mailmarketing kunt starten én schalen? Met Maileon haal alles in huis dat je nodig hebt voor marketing succes: van creatie tot aan optimalisatie. Probeer via De Zaak 30 dagen gratis >

Andere vormen van direct mail

Verstuur je een printmailing, bijvoorbeeld een folder over je nieuwste product? Voeg daar dan een antwoordcoupon aan toe waarop naar het e-mailadres, en om toestemming voor het versturen van een nieuwsbrief, wordt gevraagd.

Banners

Plaats banners op websites waar je doelgroep regelmatig komt.

Prijsvraag

Organiseer een prijsvraag of andere ludieke acties waarbij de winnaars of deelnemers per e-mail bericht krijgen.

Telefoon

Vraag bij telefoongesprekken naar het e-mailadres van degene die je – of je medewerkers – aan de lijn heeft.

Meer omzet met je e-mails? Probeer de e-mailmarketing software Maileon 30 dagen gratis >

Logo Maileon

Maileon, partner van De Zaak

Een persoonlijke benadering van marketing automation. Meet Maileon: een team dat bouwt aan slimme software en echte relaties. Wij helpen marketeers overal ter wereld hun (e-mail) marketing te verbeteren, door complexe data om te zetten naar resultaatgerichte campagnes. Met ons platform start en schaal je makkelijk met effectieve communicatie & marketing. Via e-mail, sms en web/app push. En dankzij het sterke netwerk van agency- en koppelpartners is alle expertise die je nodig hebt direct binnen handbereik.

Bekijk alle artikelen van Maileon >

Lees ook…
Je e-mails bij klanten en relaties bezorgen, wordt steeds lastiger. Spamfilters houden veel berichten tegen, terwijl je het volste recht hebt om…
Een verkoopbrief voor een potentiële klant, een schriftelijke reactie op een klacht of een uitnodiging voor de jaarlijkse borrel met belangrijke…
Wil je zeker weten dat je e-mailings in de inbox van de ontvanger komen? Zorg er dan voor dat ze niet als spam worden gezien. Dat blijkt in de praktijk…
Het versturen van commerciële e-mail naar consumenten en bedrijven is aan nogal wat regels gebonden. Hieronder een beknopte uitleg over waar je…
Vragen stellen is een belangrijk onderdeel van ieder gesprek, dus ook van een verkoopgesprek. Je kunt het gesprek in de gewenste richting sturen door…
In je marketingplan omschrijf je gedetailleerd hoe je jouw producten en diensten onder de aandacht van je potentiële klanten wilt…