Inhoudsopgave
Breng eens in kaart op welke manieren je met je doelgroep in contact komt. Dit biedt houvast bij het opbouwen van een database.
Je website
Plaats een aanmeldformulier voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief op je website. Maak de aanmelding laagdrempelig: vraag niet te veel gegevens, houd het aantal invulvelden beperkt.
Je personeel
Laat je accountmanagers standaard naar het e-mailadres van klanten en prospects vragen.
Biedt in alle uitgaande e-mail de ontvanger de mogelijkheid zich aan te melden voor je nieuwsbrief of andere vormen van e-mailmarketing.
Op zoek naar de meest krachtige en betaalbare software waarmee je met e-mailmarketing kunt starten én schalen? Met Maileon haal alles in huis dat je nodig hebt voor marketing succes: van creatie tot aan optimalisatie. Probeer via De Zaak 30 dagen gratis >
Andere vormen van direct mail
Verstuur je een printmailing, bijvoorbeeld een folder over je nieuwste product? Voeg daar dan een antwoordcoupon aan toe waarop naar het e-mailadres, en om toestemming voor het versturen van een nieuwsbrief, wordt gevraagd.
Banners
Plaats banners op websites waar je doelgroep regelmatig komt.
Prijsvraag
Organiseer een prijsvraag of andere ludieke acties waarbij de winnaars of deelnemers per e-mail bericht krijgen.
Telefoon
Vraag bij telefoongesprekken naar het e-mailadres van degene die je – of je medewerkers – aan de lijn heeft.
Meer omzet met je e-mails? Probeer de e-mailmarketing software Maileon 30 dagen gratis >