Categorieën

De inhuldiging van koning Willem-Alexander en koningin Máxima zorgt – net als tijdens een WK of EK voetbal – voor een stortvloed aan ludieke oranje producten en acties. En het zijn allang niet meer alleen de grote concerns met hun mutsen, toeters, jurkjes, wuppies en brillen. Ook het mkb laat zich van zijn meest koningsgezinde kant zien. De Zaak verzamelde de meest opvallende oranje inhakers.

Renske’s Koningsmaal

Oranje tompoucen, oranje M&M’s, oranje kaas en oranje ham.  We eten en snoepen ons dezer dagen misselijk aan oranje etenswaren en snacks. Dus waarom dan geen oranje voer voor onze huisdieren? Of dan op zijn minst voor de koninklijke hond Skipper. Hondenfokster Renske van den Berg bedacht daarom Renske´s Koningsmaal: een speciale oranje maaltijd voor uw trouwe viervoeter. Het koningsmaal is samengesteld uit een mix van de allerbeste natuurlijke ingrediënten, waaronder zalm en aardappelen. Het  is te koop via de webwinkel van Renske.

Oranje Battle

Het koningshuis verbroedert, zoveel is in deze tijd wel duidelijk. Dat inspireerde de Evenementen Brigade bij de ontwikkeling van de Oranje Battle: een soort van koninklijk ganzenbord. Lekker knus met de hele familie rond de keukentafel een spelletje spelen. Doel van het spel is om op de oranje velden te komen. Op een oranje veld krijgt u een vraag en als de vraag goed beantwoord wordt, ontvangt de speler een kroon. Het is de bedoeling om als eerste 7 kronen te bemachtigen. De winnaar mag zich de koning van de Oranje Battle noemen. Via de website www.evenementenbrigade.nl kunt u het spel gratis aanvragen.

Vorstelijke vazen

Ook de bloemen in het paleis kunnen nu op koninklijke wijze worden tentoongesteld. DutZ viert de kroning met een speciaal ontworpen vaas. De vaas is gemaakt in de vorm van een kroon en is leverbaar in twee  maten: één voor de koning en één voor de koningin. De vazen van DutZ zijn mondgeblazen glaswerken van Europese makelij. De vorstelijke vazen zijn verkrijgbaar in de betere interieur- en bloemdecoratiewinkels. U kunt ook de site raadplegen.

Van Kleef Koningsbitter

Bij ieder oranjefeest hoort een bittertje. Van Kleef, de Haagse jenever- en likeurstoker, heeft voor de gelegenheid een speciale Koningsbitter ontwikkeld. De smaak wordt omschreven als een mix van het pittige van Maxima en het oer-Hollandse van Willem-Alexander. Dat betekent volgens de makers kruiden als zoethout, bitterhout, anijs en sinaasappel. De speciale kruik is ontwikkeld door Kilburg und Söhne, één van de laatst overgebleven aardewerk kruikenfabrieken. Het tinnen etiket is in samenwerking met Vini-Trésor geproduceerd en beeldt Willem-Alexander uit, geflankeerd door Beatrix en Maxima. De Koningsbitter is te koop bij de slijterij van Van Kleef, op 700 meter afstand van paleis Noordeinde. Voor meer informatie kunt u op de website terecht.

Koninginnedag2013

Koninginnedag2013.nl is het nieuwsplatform met het laatste nieuws omtrent Koninginnedag en het aankomend koningschap. Naast oranjenieuws biedt de website ook veel oranjeproducten aan, waaronder een aantal speciale ‘kroningsgeschenken’. Zo zijn er speciale chocoladetulpjes en flessen rode wijn in een koninklijk kistje. Bijzonder is het ‘200 jaar Koninkrijk der Nederlanden thema pakket’. Dit pakket bevat allerlei drank- en etenswaren die in een koninklijk jasje zijn gestoken. De nieuwssite trekt veel aandacht en resulteert dus ook in uitnodigingen voor verschillende televisie- en radio-uitzendingen. Voor meer informatie over Koninginnedag – of als u één van de producten wilt aanschaffen – kunt u op www.koninginnedag2013.nl terecht

Kroningskoekjes

De Haarlemse Patisserie Juliette is op de redactie van De Zaak vermaard vanwege de overheerlijke brownies. Voor de kroning bedacht eigenaresse Mariska Langeveld speciale kroningskoekjes. ‘Welke kronen zullen Willem-Alexander en Maxima gaan dragen?’ vroeg Langeveld zich daarbij af. De patisserie heeft een vast assortiment aan taarten, cake en koeken. Benieuwd naar de Kroningskoekjes of één van de andere vele lekkernijen? Check patisseriejuliette.nl.

Koninklijke dakpan

Ter gelegenheid van de kroning van Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander en het 200-jarig bestaan van de monarchie ontwikkelde dakpannenfabriek Monier een klassieke Hollandse dakpan. De eerste kroningsdakpan is met brief en certificaat bezorgd op paleis Noordeinde in Den Haag. De blauw gesmoorde OVH206 kroningsdakpan vertegenwoordigt dubbel Hollands glorie, omdat de kroning de aanleiding vormde en hij volgens een eeuwenoude techniek is geproduceerd.
De blauw gesmoorde OVH206 dakpan siert al ruim twee eeuwen de Hollandse daken. OVH staat voor Opnieuw Verbeterde Holle. Deze blauw gesmoorde dakpan is gebaseerd op het model Oude Holle, een klassieker in het Hollandse stadsbeeld. Monier heeft beide in het assortiment. De OVH206 combineert een klassieke uitstraling met moderne techniek. Dat maakt hem uitermate geschikt voor renovatie- en restauratieprojecten, maar ook voor nieuwbouw. Van de kroningspan is een gelimiteerde oplage vervaardigd in Monier’s productievestiging in Woerden.

Bedrijfsoverdracht

Ook de zakelijke dienstverlening speelt in op buitenkansjes als de kroning. Alles van oranje trekt deze dagen immers de aandacht. En dus kleurde  Flynth, het advies- en accountantsbureau, hun nieuwe pocket oranje.  Het onderwerp van de pocket is bedrijfsoverdracht en is natuurlijk, om bij het koningshuis en aankomende kroning te blijven, oranje.   Flynth geeft al jaren een themapocket over bedrijfsoverdracht uit. Dit jaar is dit dus een speciale editie, in een oranje jasje, met een aantal cartoons die een koninklijk tintje bevatten. Bedrijfsoverdracht en troonsopvolging komt natuurlijk op veel punten overeen.  U kunt de pocket bestellen op flynth.nl en kunt het zowel in digitale als in printversie ontvangen.

“Oranje oven!”

Opvallen tussen de honderden verschillende oranjeproducten is nog een hele kunst. Maar het Italiëpunt is daar prima in geslaagd. Hun aangepaste koningslied over een, jawel, oranje pizzaoven is in al zijn knulligheid zo hilarisch dat de kreet ‘Oranje Oven!’ tot het vaste redactierepertoire is gaan behoren.  De combinatie van promotie met een aangepast oranjelied blijkt dus een prima manier om de consument zowel te entertainen als te overtuigen. Inhaken en meezingen dus!

‘Orange Haze’

De Groningse Coffeeshop De Vliegende Hollander wil koningin Beatrix op 30 april wel op een heel merkwaardige manier bedanken. De coffeeshop laat namelijk 250 heliumballonnen op. Het bijzondere aan de actie is dat de ballonnen niet enkel gevuld zijn met helium, maar ook nog een ander product bevatten, namelijk wiet. De wietzaden zullen neerdalen op de Nederlandse bodem, wanneer de ballonnen hoog boven het land uit elkaar knappen. De zakjes waarin de zaden zich bevinden zijn biologisch afbreekbaar en zullen dus afgebroken worden door de natuur. De zaden zijn veredeld en wanneer de planten gaan groeien, zullen er langzamerhand oranje toppen zichtbaar worden. De eigenaar van De Vliegende Hollander, Theo Buissink, wil de koningin op deze manier bedanken voor haar bewezen diensten.

Majesteit Pilsner

Ook voor slijterijen en brouwerijen is het aankomend koningschap van Willem-Alexander de manier om hun eigen merk weer eens flink te promoten. Maar ook ontstaan er creatieve ideeën voor nieuwe alcoholische versnaperingen. Dit heeft onder andere geleid tot het ontstaan van de Majesteit Pilsner. De bedenkers van het bier, die zich de royalisten 2.0 noemen, hebben het concept in samenwerking met brouwerij de Leckere geproduceerd. De eigenaren hopen dat de aankomende koning net zo oprecht en puur blijft als in de tijd dat hij prins was. En op deze manier kan de toekomstige koning nog vele jaren genieten van ‘zijn’ biertje.

Naschrift

De stroom oranjeproducten die de redactie de afgelopen weken voorbij zag komen is schier oneindig. Vandaar de we alleen de meest opvallende hierboven behandeld hebben.  Bovendien hebben we een flink aantal producten daadwerkelijk opgestuurd gekregen. Die stoppen we komende week in een doos met een strik er om en zullen we namens het Nederlandse mkb bezorgen op Paleis Noordeinde.

Hieronder nog een aantal linkjes naar andere producten:

Suuz 3D Kroningsring; Staatsieportret Beatrix;  Kroningsoverhemd ShirtsofHolland; Oranje producten van de Spar;

Ook op onze Facebook pagina staan nog een aantal leuke kroningsacties.

Lees ook…
Een goed opgebouwde database met e-mailadressen is een van de succesfactoren van geslaagde e-mailmarketing. Voor adressen hoef je niet direct bij een…
Je e-mails bij klanten en relaties bezorgen, wordt steeds lastiger. Spamfilters houden veel berichten tegen, terwijl je het volste recht hebt om…
In je marketingplan omschrijf je gedetailleerd hoe je jouw producten en diensten onder de aandacht van je potentiële klanten wilt…