Stel, je wil weten hoe mensen die een laptop hebben gekocht, het eerst van dat specifieke merk hebben gehoord. En, je wilt dit weten voor mensen jonger dan 25 jaar. Je krijgt dan het volgende resultaat te zien:
Zo werkt de Consumer Barometer
De grafiek hierboven is een voorbeeld van een data-opdracht die je kunt geven met de optie Graph Builder.
Via de Consumer Barometer heb je toegang tot een schat aan informatie over vele verschillende onderwerpen. Je kunt onderzoek doen aan de hand van een aantal vragen die aan een groep respondenten is gesteld. Je vindt deze vragen als je op Graph Builder drukt en vervolgens een van de categoriën aan de linkerkant selecteerd. Je krijgt dan een overzichtelijk resultaat te zien in de vorm van een grafiek. Er zijn 88 vragen in drie categorieën: The Online & Multiscreen World, The Smart Shopper en The Smart Viewer.
Naast het kopje Questions vind je het kopje Filters. Het is namelijk mogelijk om te onderzoeken wat er op de vragen is geantwoord door verschillende doelgroepen en als het gaat om verschillende producten. Je kunt zelfs het verschil zien tussen internetgebruikers en non-internetgebruikers.
Trended Data, Audience Stories en Curated Insights
Naast Graph Builder heeft de Consumer Barometer nog een aantal andere handige opties. Onder Trended Data vind je grafieken die het meest populair zijn op Consumer Barometer. Dit kun je ook weer filteren op land, leeftijd en geslacht. Bij Audience Stories vind je voor vier verschillende doelgroepen hoe ze zich online gedragen. Bij Curated Insights krijg je een mooi overzicht van actuele trends binnen de drie categorieën.
Resultaten downloaden
Je kunt elk resultaat van de Consumer Barometer downloaden als PDF of Excel-bestand en desgewenst uitprinten.