Doet jouw website het nog?

Ken je dat gevoel? Je weet dat je ‘iets’ moet met online marketing, maar hebt er eigenlijk te weinig tijd voor om het goed uit te zoeken. Hier lees je meer over het nut van online marketing en hoe je er, zonder er zelf veel tijd aan kwijt te zijn, toch mee aan de slag kan.

Online meegroeien voor een optimale website

Je bent ooit gestart met je website. Hier kunnen bezoekers informatie vinden over je organisatie en eventueel besluiten om met jou in zee te gaan. Je website geeft meer naamsbekendheid en helpt je om nieuwe klanten te vinden.

Maar doet jouw website nog wel wat hij moet doen? Hoeveel bezoekers heb je, hoe klikken ze door je website heen en hoeveel van deze bezoekers kiest uiteindelijk voor jouw diensten of producten? Door deze gegevens te achterhalen kun je zien of je website nog prima werkt of wellicht aan vernieuwing toe is. Ook is het belangrijk dat je mee blijft groeien met de online mogelijkheden. Alleen zo blijf je bovenaan staan bij Google. Hierbij is zoekmachine optimalisatie erg belangrijk. Je moet ervoor zorgen dat zoekmachines jouw website goed kunnen lezen en indexeren, zodat je op de juiste zoekwoorden en -termen gevonden wordt. 

 

Meten is weten

Je hebt een website online staan met teksten, foto’s en natuurlijk je contactgegevens. Maar hoe beleven (potentiële) klanten jouw website? Heb je ooit in Google Analytics gekeken of bijgehouden hoe goed je gevonden wordt? Door online marketing bureaus een analyse te laten maken krijg je hier meer inzicht in. Je kunt ook kiezen voor een concurrentieanalyse. Je ziet dan niet alleen hoe jij scoort ten opzichte van de concurrent, maar krijgt ook een beter beeld van hoe je ervoor staat in de online marketingwereld.

 

Je website beter vindbaar maken

Er zijn meerdere wegen die naar de top van Google zoekresultaten leiden. Het updaten van de technische kant van je website, je SEO-content kritisch bekijken en eventueel herschrijven, linkuilding en natuurlijk een mobiele versie van je website. Ook social media is tegenwoordig bijna onmisbaar in jouw online presentatie.

 

 

Online Marketing Bureau uit de buurt vergelijken?

Welke marketing bureaus zijn er voor zzp en mkb? Vergelijk via De Zaak Voordeel vrijblijvend 4 partijen bij jou uit de buurt voor de beste prijs én de beste match

 

Hoe ver ben jij met automatiseren?
Het MKB is vaak (te) veel tijd kwijt aan administratieve taken en mist actueel inzicht. Wat is jouw automatiseringsbehoefte? Ontvang direct jouw resultaten.
Bereken autoverzekering besparing
Altijd met een gerust gevoel de weg op, met de uitgebreide autoverzekering van Allianz voor personenauto’s en bestelwagens. En met de onlangs verlaagde tarieven kan je nu tot €500 per jaar besparen.
Lees ook…
Vragen stellen is een belangrijk onderdeel van ieder gesprek, dus ook van een verkoopgesprek. Je kunt het gesprek in de gewenste richting sturen door…
Een verkoopbrief voor een potentiële klant, een schriftelijke reactie op een klacht of een uitnodiging voor de jaarlijkse borrel met belangrijke…
Veel ondernemers hebben een idee, schrijven zich in bij de KvK, gaan aan de slag met ondernemen, maar slaan een belangrijke stap over. Want, leuk dat…