Jouw doelgroep ziet iedere dag tientallen reclameboodschappen voorbijkomen. Hoe zorg je er dan voor dat jouw advertentie er tussenuit springt? Met deze drie praktische tips kun je potentiële klanten naar jouw webshop leiden.

Inhoudsopgave

De kop is de sleutel tot succes

De kop van jouw advertentie moet mensen overhalen erop te klikken. Wees daarom origineel, pakkend en duidelijk. Vergeet daarbij niet dat het belangrijk is goede zoekwoorden in te vullen. Probeer zo volledig mogelijk te zijn in je kop, zonder hem te lang te maken. De kop ‘Sexy, vrolijke zomerjurk mt XS/S of kleine M’ lijkt bijvoorbeeld goed gekozen, maar is niet volledig. Als potentiële klant heb je namelijk geen idee hoe de jurk eruitziet. Wees dus specifiek: benoem het model, de kleur, de maat en eventueel de print. Bijvoorbeeld: vrouwen chiffon stippendruk bohemien zomerjurken. Speel met verschillende koppen en test zo wat voor jouw product of dienst het beste werkt.

Wees creatief met tekst

Niemand zit te wachten op hele lappen tekst in een advertentie. Houd je teksten kort, krachtig en origineel. Je hebt immers maar een paar seconden om jouw potentiële klant te overtuigen. Gebruik daarom korte zinnen en bullets, zodat je tekst makkelijk te scannen is. Zet belangrijke woorden in een ander lettertype of maak ze dikgedrukt en test verschillende teksten om te ontdekken welke het meeste effect heeft.

Laat zien wat je verkoopt

Plaats een goede foto van jouw product in je advertentie. Zorg voor een geschikte achtergrond, de juiste belichting en een goed perspectief.

Een witte achtergrond is veilig en zorgt ervoor dat je product goed naar voren komt. Maar je kunt ook juist kiezen voor een felle kleur om jouw advertentie extra op te laten vallen.

Om te zorgen dat jouw product goed belicht is kun je een daglichtlamp en een camerastatief gebruiken. Het is verstandig de zoomfunctie van de camera zo min mogelijk te gebruiken, want dat kan leiden tot een vervormd beeld en dat wil je natuurlijk niet op de productadvertentie hebben.

Zorg bij het kiezen van een perspectief dat er zoveel mogelijk details zichtbaar zijn. Een hoek van 45 graden werkt meestal goed. Lees wat elke webwinkelier moet weten over het trekken van meer klanten naar je webwinkel met online adverteren.

Auteur: Michiel Schouten – Manager SMB Relations Marktplaats Zakelijk

Lees ook…
Een verkoopbrief voor een potentiële klant, een schriftelijke reactie op een klacht of een uitnodiging voor de jaarlijkse borrel met belangrijke…
Wil je zeker weten dat je e-mailings in de inbox van de ontvanger komen? Zorg er dan voor dat ze niet als spam worden gezien. Dat blijkt in de praktijk…
Een belangrijk moment in het verkoopproces: een potentiële klant vraagt een offerte aan. Wat heb je nodig om op een professionele manier een…
In je marketingplan omschrijf je gedetailleerd hoe je jouw producten en diensten onder de aandacht van je potentiële klanten wilt…
Vragen stellen is een belangrijk onderdeel van ieder gesprek, dus ook van een verkoopgesprek. Je kunt het gesprek in de gewenste richting sturen door…
Je e-mails bij klanten en relaties bezorgen, wordt steeds lastiger. Spamfilters houden veel berichten tegen, terwijl je het volste recht hebt om…