Een eigen YouTube-kanaal is tegenwooridg gewoon een must voor je bedrijf. Heb je nog geen professioneel ogende video's om er op te zetten? Dan is dit een goede aanleiding om je eens te gaan oriënteren over de mogelijkheden. Je hoeft er echt geen duizenden euro's voor neer te tellen. Misschien ken je in je omgeving mensen die leuke video's maken?!

Deze tip is van toepassing op:

  • YouTube

Een YouTube Kanaal aanmaken –stap voor stap

  • Ga naar www.youtube.com
  • Ga naar inloggen
  • YouTube kan alleen een kanaal aanmaken als je een Google Account hebt
  • In het login scherm staan de bekende Google-accounts van je computer
  • Je kunt ook een nieuw account toevoegen
  • Selecteer je account en login. Klik op >> Mijn kanaal
  • YouTube stelt voor om het kanaal te gebruiken onder je eigen naam. Wanneer je het voor je bedrijf wilt gebruiken, klik je op >> Een bedrijfsnaam of andere naam gebruiken
  • Klik op >> Nieuw kanaal maken wanneer je nog geen andere Google accounts hebt
  • Wanneer je al een Google+ pagina hebt voor je bedrijf kies je voor >> Kanaal maken onder het kopje >> Google+ pagina voor [mailadres]
  • YouTube stelt voor om een kanaal te maken voor je Google+ pagina
  • Klik op >> OK om dit te bevestigen
  • Je kanaal en Google+ pagina worden gekoppeld
  • Bevestig dit met >> OK
  • Je kanaal is nu aangemaakt

Werkinstructie met schermafdrukken bij Easy Learning

Op de website van Easy Learning is deze tip uitgewerkt met duidelijke schermafdrukken.
Bekijk deze tip op >> YouTube tip

Over de auteur

Easy Learning levert via de website gratis computertips voorzien van handige schermafdrukken, voorbeeldbestanden en filmpjes. Easy Learning is leverancier van Online trainingen. Met Microsoft Office E-learning cursussen studeer je in je eigen tempo en tijd.

Lees ook…
Een verkoopbrief voor een potentiële klant, een schriftelijke reactie op een klacht of een uitnodiging voor de jaarlijkse borrel met belangrijke…
Een goed opgebouwde database met e-mailadressen is een van de succesfactoren van geslaagde e-mailmarketing. Voor adressen hoef je niet direct bij een…
Een belangrijk moment in het verkoopproces: een potentiële klant vraagt een offerte aan. Wat heb je nodig om op een professionele manier een…
Het versturen van commerciële e-mail naar consumenten en bedrijven is aan nogal wat regels gebonden. Hieronder een beknopte uitleg over waar je…
Wil je zeker weten dat je e-mailings in de inbox van de ontvanger komen? Zorg er dan voor dat ze niet als spam worden gezien. Dat blijkt in de praktijk…
Je e-mails bij klanten en relaties bezorgen, wordt steeds lastiger. Spamfilters houden veel berichten tegen, terwijl je het volste recht hebt om…