Categorieën

Iedere dag staan er veel mensen klaar voor jouw bedrijf. Medewerkers zijn bezig om het bedrijf draaiende te houden, klanten kopen de producten of diensten die je aanbiedt en de zakenrelaties zorgen ervoor dat je steeds weer nieuwe ontwikkelingen doormaakt.

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

Inhoudsopgave

Hoog tijd voor het kiezen van een goed relatiegeschenk. Maar waarom is het geven van dit geschenk een goede keuze? En welke effecten heeft het voor jouw bedrijf? Als je weet wat je hier allemaal mee kan behalen, kan je ervoor zorgen dat je zo het beste geschenk voor jouw zakenrelaties vindt.

Jouw waardering overbrengen op zakenrelaties

De belangrijkste reden voor het geven van een relatiegeschenk is dat je hiermee jouw blijk van waardering kan uiten naar iedereen die betrokken is bij het bedrijf. Partners, medewerkers en klanten staan iedere dag weer voor jouw bedrijf klaar en zonder al deze zakenrelaties kan je jouw bedrijf niet blijven ontwikkelen. Het cadeau geven tijdens de feestdagen of na een succesvolle samenwerking geeft jou de gelegenheid om deze blijk van waardering direct over te brengen. Met een goed gekozen geschenk voelt iedereen zich betrokken bij het bedrijf en kan je ervan uitgaan dat iedereen zich ook in het volgende jaar volledig inzet.

De relatie met partners verbeteren

Een relatiegeschenk zal niet alleen een blijk van waardering zijn, maar kan ook helpen om de relatie met belanghebbenden te verbeteren. Als je bijvoorbeeld net een nieuwe partner hebt, kan het geschenk een goede indruk achterlaten. Door het geschenk juist weer na een langere samenwerking te geven, bedank je de partner voor de trouwe steun. De versterking van de relatie zorgt er weer voor dat ze langer verbonden zijn aan jouw bedrijf en dus ook weer nieuwe stappen ondernomen kunnen worden. Ieder geschenk kan daarmee dus ook weer een groei van het bedrijf betekenen.

Een positief imago voor jouw bedrijf

Wil je het imago van het bedrijf positief houden? Ook dan helpt een relatiegeschenk je verder. Als jouw bedrijf bijvoorbeeld voor duurzaamheid staat, kan je het beste ook duurzame producten aanschaffen als cadeau. Door de geschenken allemaal op elkaar aan te laten sluiten voorkom je dat het imago van bedrijf verslechtert. Iedereen die een geschenk krijgt, zal ook op een geheel andere manier naar jouw bedrijf kijken. Jouw bedrijf staat in een beter daglicht als je eens in de zoveel tijd een geschenk geeft aan alle betrokkenen.

Meer naamsbekendheid met een goede marketing

Een goed relatiegeschenk zal het imago van jouw bedrijf niet alleen verbeteren, maar ook dienen als een unieke marketingtool. Je kan de geschenken namelijk voorzien van de bedrijfsnaam, een slogan of een afbeelding. Door dan ook te kiezen voor een bruikbaar geschenk, zal de ontvanger iedere keer weer opnieuw herinnerd worden aan jouw bedrijf. De naamsbekendheid blijft beter hangen dan wanneer je geen geschenken geeft aan de betrokkenen van het bedrijf. Zelfs als een partner besluit de samenwerking te beëindigen, kijkt deze toch terug op een mooie tijd.

Loyale partners geven reclame

Als laatste kan een relatiegeschenk de loyaliteit van de betrokkenen aanzienlijk vergroten. Een belanghebbende voelt zich gewaardeerd, er is een vorm van erkenning en ze zijn sneller geneigd om terug te komen bij jouw bedrijf. Door zo goed mogelijk te bekijken wat de mogelijkheden zijn en van hieruit steeds weer nieuwe relatiegeschenken te geven, zorg je ervoor dat de relatie loyaal blijft. En veel loyaliteit betekent ook dat er meer reclame komt voor jouw bedrijf. Jouw naam laten vallen is een stuk makkelijker als een partner een positief gevoel overhoudt aan de samenwerking. Jij kan dus voldoende voordelen behalen met het geschenk dat je hebt gegeven. 

Is jouw pensioenpot al gevuld een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Lees ook…
Als automobilist ben je waarschijnlijk bekend met het begrip “schadevrije jaren”. Maar wat zijn schadevrije jaren nu precies en hoe kun je ze…
Een bedrijf organiseren is niet eenvoudig. Het stellen van doelen, het vinden van klanten en het in balans houden van de financiën vormen zomaar een…
In de wereld van architectuur, bouw en infrastructuur is BIM een term die steeds vaker wordt gehoord. Maar wat betekent BIM precies en hoe kan het…
Als ondernemer of bedrijf is het cruciaal om online marketing te omarmen, ongeacht je omvang. In dit artikel delen we 6 redenen waarom je met online…
Je leest vaak in vacatures dat bepaalde opleidingen vereist worden, terwijl werk- en ook levenservaring veel meer van pas komt dan een papiertje. Het…
In een tijdperk waarin digitale aanwezigheid van cruciaal belang is voor bedrijfssucces, is het gebruik van platforms zoals YouTube onontbeerlijk…