Zoekmachine optimalisatie (SEO) is het proces van het verhogen van de zichtbaarheid van een website op zoekmachines. Een SEO-specialist moet goed op de hoogte zijn van zoekwoordenonderzoek, linkbuilding en andere technieken die websites helpen hoger te scoren in de resultaten van zoekmachines.

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans 2023 van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

Inhoudsopgave

Een SEO specialist heeft een combinatie van marketeer, strateeg en analist in zich. Ze moeten een goed begrip hebben van gebruikersgedrag en de laatste trends in digitale marketing. Het bijhouden van nieuwe algoritme updates van verschillende zoekmachines op regelmatige basis is ook een belangrijke verantwoordelijkheid voor een SEO specialist. Lees op welke facetten een SEO specialist nog meer moet letten. 

SEO uitgelegd

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is de methode om het aantal bezoekers van een site te verhogen door deze hoger te laten scoren in zoekmachines. Bij elke zoekmachine geldt: hoe hoger jouw site scoort, hoe meer bezoekers je krijgt. Een SEO-specialist optimaliseert een website zodat deze zo hoog mogelijk scoort op de resultatenpagina’s van zoekmachines (SERP’s) voor specifieke termen of zinnen. Algoritmen bepalen welke zoekresultaten worden weergegeven wanneer mensen iets zoeken. Ranking voor hun klanten is een van de gebieden waarop SEO-specialisten proberen hun aanwezigheid in de top zoekmachineresultaten te vergroten.

Belang van SEO

Waarom is zoekmachine optimalisatie (SEO) belangrijk? Omdat het een van de handigste en voordeligste manieren is om nieuwe klanten te werven, is SEO belangrijk. Als een klant een probleem heeft en een beperkt budget, zal hij zich meestal tot het internet wenden voor hulp. Zoekmachines zijn de eerste plaats waar mensen naar informatie zoeken. Het is essentieel voor bedrijven om te verschijnen op de resultatenpagina’s van zoekmachines (SERP’s) als iemand op zoek is naar een product of dienst. Als iemand een product of dienst zoekt en jouw bedrijf verschijnt niet op de eerste pagina van de zoekmachineresultaten, zullen ze jouw website nooit vinden. Mensen zullen jouw website bezoeken als jouw webpagina hoog scoort. Wanneer klanten op jouw site aankomen, zullen ze de dingen kopen die je verkoopt of jouw gratis gids/boek downloaden. Daarom zal jouw bedrijf geld verdienen.

Wie bepaald de strategie

Je moet een SEO-team of persoon hebben die verantwoordelijk is voor jouw SEO-strategie, omdat SEO zo’n belangrijk onderdeel is van jouw algehele marketingstrategie. Wanneer je tijd en geld investeert in SEO, wil je er zeker van zijn dat je resultaten krijgt. Je kunt volledige controle hebben over jouw SEO-strategie door samen te werken met een SEO-specialist. Je zult precies weten wat er wordt gedaan, hoe het wordt gedaan, en je zult in staat zijn om suggesties en feedback te geven, naast het feit dat je weet wat er wordt gedaan.  Lees hier meer over SEO waar een specialist op moet letten.

Is jouw pensioenpot al gevuld een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Lees ook…
AMSTERDAM, dinsdag 12 september 2023 – Bedrijven moeten steeds duurzamer zijn en transparanter rapporteren over hun CO2-uitstoot en de inspanningen die…
Gratis e-book met tips voor een vlotte jaarafsluiting en effectiever budgetteren Voor goed financieel beheer is een totaalbeeld van de uitgaven…
In het strafrecht beoordeelt de strafrechter of iemand een strafbaar feit heeft gepleegd en of hij /zij daarvoor gestraft moet worden. Hierbij geldt…
Het is alweer bijna zo ver, op zondag 9 april is het Pasen, voor Christenen een belangrijke dag. Nog steeds zijn bijna 4 miljoen mensen aangesloten bij…
De meeste ondernemers willen zich altijd representatief naar de buitenwereld opstellen. Maar hoe doe je dat en waar moet je als ondernemer beginnen met…
De kantooromgeving van een bedrijf is vaak het visitekaartje van het bedrijf: het is het eerste dat klanten zien wanneer ze binnenkomen en het geeft…