Mettom
Mettom kondigt vandaag de lancering van haar werkgeverswijzer voor marketingbureaus aan. De reden is het 10-jarig bestaan van het payrolling bedrijf . In de afgelopen 10 jaar heeft Mettom veel kennis opgebouwd over functies en salarissen in verschillende branches. Tijd om iets terug te doen en deze kennis te delen! Op dit moment behoren groeiende marketing- en communicatiebranche tot één van de belangrijkste klantgroepen van het bedrijf. Daarom heeft Mettom, met de opgebouwde kennis van de afgelopen jaren, een benchmark samengesteld over salarissen en functies voor deze branche. Het rapport moet groeiende marketingbureaus helpen om meer inzicht te krijgen in gangbare salarissen en veelvoorkomende functies in de marketingbranche.

Juist bij beginnende werkgevers in de marketing- & communicatiebranche ziet Mettom dat ondernemers het lastig vinden om nieuwe collega’s op de juiste manier in te vinden en binden. Van de juiste inschaling van het salaris tot aan de secundaire arbeidsvoorwaarden: het wiel wordt nog te vaak opnieuw uitgevonden. Rob Toonders, directeur en oprichter van Mettom, zegt hier het volgende over: “Mettom staat al 10 jaar voor goed werkgeverschap. Wij vinden dat de arbeidsvoorwaarden voor iedere medewerker perfect geregeld moeten zijn en daar hoort een passend salaris vanzelfsprekend bij. We zien dat binnen onze belangrijkste doelgroep, de marketingbranche, ondernemers hiermee worstelen. Met de werkgeverswijzer voor marketingbureaus maken we hier een eind aan.”

Werkgeverswijzer en het aannemen van een medewerker

“In 2011 zag Mettom het levenslicht. Als startende ondernemer moest ik alles nog leren,” aldus Toonders. “Wat was het fijn geweest als ik mijn payrolling bedrijf had kunnen opbouwen met praktische handvatten. Dit was dan ook de reden voor de creatie van deze werkgeverswijzer. Hiermee trakteert Mettom ondernemers met een set best-practices en inzichten die direct van waarde zijn!” 

De werkgeverswijzer gaat niet enkel in op de salarissen binnen de marketingbranche maar licht ook veelvoorkomende rollen en functies toe binnen de branche. Per rol worden de functies, bijbehorende gedragsprofielen en de salarisstructuur besproken. Daarnaast adviseert het rapport mogelijkheden voor trainingen binnen het trainingsplatform van GoodHabitz, een partner waar Mettom voor het eigen personeel mee samenwerkt. 

Bovenop de toelichting op de rollen, functies en salarissen biedt de werkgeverswijzer overzicht met een functiematrix en complete salarisstructuur. Ook worden in het rapport extra beloningsmogelijkheden uitgelicht voor personeel. Het benchmark rapport van Mettom sluit tot slot aan bij het PPA-assessment dat de payroll specialist aanbiedt. Op deze manier komt een beginnende werkgever bij het aannemen van zijn eerste medewerker niet voor verrassingen te staan. De werkgeverswijzer in combinatie met het PPA-assessment biedt een complete voorbereiding waar kleinere werkgevers in de marketing op terug kunnen vallen. 

Een complete werkgeverswijzer ter ere van het 10-jarig bestaan

Mettom ziet het 10-jarig bestaan als hét moment om uit te pakken voor één van haar belangrijkste doelgroepen: groeiende marketingbedrijven. “We willen ondernemers uit de marketingbranche graag iets teruggeven. Dit doen we al met verschillende whitepapers en bijvoorbeeld een checklist voor een nieuwe medewerker aannemen. Met deze werkgeverswijzer proberen we echter écht het verschil te maken. Ook kleinere werkgevers hebben volgens ons recht op de beste medewerkers en andersom. Het rapport zorgt voor een professionele basis voor werkgever en medewerker!”, aldus Rob Toonders. 

Over Mettom

Mettom is een snelgroeiend payrollbedrijf gevestigd in het ondernemende hart van Eindhoven. Mettom richt haar dienstverlening op ondernemers die personeel gaan aannemen of al in dienst hebben. Personeel aannemen gaat gepaard met forse administratieve lasten, regeldruk en risico’s.  Mettom neemt haar klanten de administratieve lasten en risico’s uit handen en zorgt ervoor dat de ondernemer de beste werkgever wordt voor zijn of haar personeel. Zo kan de klant doen waar hij of zij goed in is. De klant verzorgt zelf de werving en selectie en behoudt leiding en toezicht, Mettom verzorgt de rest.

Mettom

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Verbeter Je Cashflow
Een populaire oplossing is factoring van je facturen. Probeer het uit met 1 factuur.
Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Gratis e-magazine: Elektrische mobiliteit
Waarom is elektrificering van je wagenpark belangrijk? Waar begin je mee als je je medewerkers (en klanten) hierin wilt faciliteren? En wat zijn de ervaringen van elektrische rijders tot nu toe?