De grootste belemmering voor werknemers bij het uitvoeren van hun werk zijn files, vertraging in het OV of andere vervoersproblemen, gevolgd door onnodige administratie. Dit blijkt uit de Nationale Enquête Arbeidsomstandigheden. Waar worden werknemers nog meer door gehinderd?

Top 10 belemmeringen

1. Files, vertraging in het OV of andere vervoersproblemen (17%)
2. Onnodige administratie (15%)
3. Slecht functionerende collega’s (14%)
4. Storing in apparatuur (11%)
5. Leidinggevende die slecht functioneert (10%)
6. Onnodig overleg/vergaderen (7%)
7. Beperkte motivatie voor huidige baan (6%)
8. Beperkingen in gezondheid (5%)
9. Zorg voor een familielid of andere naaste (4%)
10. Leefstijl/gedrag in vrije tijd (2%)

(Bron: TNO, CBS)

De Nationele Enquête Arbeidsomstandigheden wordt uitgevoerd door TNO en het CBS, met steun van het ministerie van Sociale Zaken. In 2010 deden ruim 23 duizend werknemers mee aan de enquête.

Meer over de enquête staat in deze pdf »

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Lees ook…