Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on google
‘De ideale collega is als een goede kop koffie…of thee’

‘De ideale collega is als een goede kop koffie…of thee’

20 mei 2016

- ADVERTORIAL -

Je wordt er vrolijker van, krijgt er goede ideeën door én hij is goed voor het teamgevoel! Klinkt als de ideale collega. De meeste Nederlanders blijken die ook te hebben: dat is namelijk hun kop koffie of thee op het werk. Voor vier van de vijf Nederlanders blijkt die onmisbaar te zijn voor een goede start van de werkdag.
Bureau MWM2 legde in opdracht van Jacobs Douwe Egberts (JDE) aan ruim duizend Nederlanders een aantal stellingen voor over hun kop koffie of thee op het werk. De uitkomsten maken duidelijk dat de aanwezigheid van koffie en thee op de werkvloer in feite onmisbaar is. Voor werkgevers biedt het onderzoek waardevolle informatie over de arbeidsmotivatie én over hoe klanten en leveranciers hun onderneming ervaren.

Betere ideeën

Ga maar na: maar liefst tweederde van de respondenten geeft aan er weer tegenaan te kunnen na een goed kop koffie of thee. De helft meent zelfs betere ideeën te hebben na een van beide warme dranken te hebben gedronken. Dat maakt het belangrijk om als ondernemer kwaliteit te bieden, bijvoorbeeld koffie van Douwe Egberts en thee van Pickwick.
 

Vergaderen

Het dagelijkse ‘bakkie troost’ maakt 66% zelfs scherper op het werk. En een vergadering houden met een kop koffie of thee is voor maar liefst 70% een garantie voor een goede ervaring.
 

Conflictoplossing

Opmerkelijk is dat iets meer dan de helft van de respondenten (51%) zegt dat een goed kop koffie helpt bij het oplossen van een conflict. En bijna de helft (49%) ontmoet bij de koffieautomaat wel eens collega’s, waar ze anders niet zo gauw mee in contact zouden komen.  

Beleving winkel/onderneming

Je kan maar beter zorgen dat je klanten en/of leveranciers koffie of thee aangeboden krijgen, want voor 75% is dat een belangrijke factor voor de waardering van je bedrijf. Voor horecaondernemers is het tot slot goed om te weten dat zes op de tien Nederlanders voor een café/restaurant kiezen omdat er goede koffie of thee wordt geserveerd.

Over het onderzoek

Het onderzoek werd gehouden onder een even groot aantal mannen en vrouwen van alle leeftijdsklassen. Qua opleidingsniveau was de verdeling: 26% laag opgeleid, 44% middelbaar onderwijs en 30% hoog opgeleid. Bijna de helft van de respondenten heeft een fulltime baan, 22% is parttime werkzaam. Het onderzoek vond plaats in opdracht van Jacobs Douwe Egberts Professional.

Nieuw: MijnZaak 2.0 is live!

Focus volledig op je core-business in plaats van alle randzaken. Vanaf nu is er één plek voor al je vragen, juridische documenten en benodigde diensten.

Lees ook…