LinkedIn heeft weer de jaarlijkse top 10 buzzwoorden van miljoenen bedrijfspagina’s op haar netwerk gepubliceerd. Het zijn de meest gebruikte woorden van 2015 op het internationale netwerk en dus absoluut niet onderscheidend.
Top 10 meest gebruikte woorden op LinkedIn Company Pages:
- Expert
- Oplossing
- Leidend
- Uniek
- Waarde
- Visie
- Expertise
- Innovatief
- Creatief
- Strategisch
Woorden die je beter niet kunt gebruiken als je op zoek bent naar goede kandidaten voor een functie bij je bedrijf. Waarmee bereik je wél de juiste kandidaten?
3 tips waarmee je bedrijf zich onderscheidt op LinkedIn
Floor Nobels, online recruitment specialist: “Een zelfstandig ondernemer gebruikt de company pagina waarschijnlijk vooral om zichzelf te profileren richting mogelijke opdrachtgevers. Grotere bedrijven zien de company pagina ook als een plek om te werken aan hun Employer Branding. Wat de doelstelling ook is: een up-to-date company pagina is een waardevolle marketing, sales en recruitmenttool, waarvan de waarde alleen maar toeneemt als deze tips toegepast worden.”
1. Je werknemers zijn je beste ambassadeurs
Het gaat om bedrijfscultuur en wie kunnen daar beter over vertellen dan je huidige werknemers. Maak daar gebruik van. Als het goed is, zijn je medewerkers het sterkst betrokken. Zij kunnen je helpen om jouw bedrijf een gezicht te geven. Wat je medewerkers op LinkedIn of andere social media vertellen, maakt het voor anderen makkelijker om een indruk van de bedrijfscultuur te krijgen.
Floor Nobels: “Moedig je medewerkers aan om actief hun LinkedIn profiel bij te houden en voorzie hen ook van materiaal om een sterk profiel te bouwen, zoals een mooie professionele profielfoto. Like ook de updates van je werknemers en zorg er daarnaast voor dat ze een link kunnen plaatsen naar jouw buzzwoord-vrije Company Page. Hiermee geef je zelf het goede voorbeeld.”
2. Show, don’t tell
Je producten, diensten en de manier waarop je werknemers motiveert en het gesprek met hen aangaat, vertellen samen een verhaal. Deel voorbeelden van hoe je klanten hebt geholpen, het succes van je bedrijf hebt gevierd of iets goeds hebt gedaan voor een lokale gemeenschap. Breng dit verhaal tot leven door te laten zien wie hieraan hebben meegewerkt en door de mensen die jouw bedrijf succesvol maken in de schijnwerpers te zetten.
Floor Nobels: “Je kunt je medewerkers in het zonnetje zetten door een update met een leuke foto van bijvoorbeeld een werkjubileum of een verjaardag te plaatsen. Ook wanneer jullie een bedrijfs- of teamuitje hebben is het leuk om hier iets over te posten. Nog leuker is het als je medewerkers dat ook doen.”
3. Deel je mening door middel van bruikbare en interessante content
Zorg ervoor dat je online content iets toevoegt. In een wereld waar iedereen weinig tijd heeft, mobile-minded is en waarin de lat steeds hoger wordt gelegd als het gaat om kwalitatieve content, is het van cruciaal belang om op te vallen tussen de massa. Deel daarom bruikbare, relevante en gepersonaliseerde content die klanten en werknemers helpt om productiever en succesvoller te zijn.
Floor Nobels: “Kleinere bedrijven zou ik aanbevelen om zeker 2-3 keer per week iets te delen wat leuk en relevant is voor de volgers van jouw bedrijf. Bij voorkeur leerzame en interessante visuals, presentaties en video’s, maar het kan net zo goed een interessant artikel zijn dat gaat over iets op jouw vakgebied.”
Auteur: De Zaak/FS