Sinds de corona uitbraak zijn er meer webwinkels geopend en hebben veel fysieke winkels hun service uitgebreid naar online. Ben jij ook van plan je eigen webshop op te zetten? Dan zetten wij een aantal zaken voor je onder elkaar waar je misschien niet direct aan zou denken.

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

Inhoudsopgave

Overzichtelijke webwinkel

Een goede en heldere template en layout is belangrijk, zodat de webwinkel overzichtelijk is en klanten er makkelijk door kunnen navigeren. Denk dus aan een overzichtelijk menu en productpagina’s die snel laden. Niets is namelijk zo vervelend als vijf minuten moeten wachten op een pagina of zoeken naar het juiste product. En je potentiële shoppers hebben nooit zo veel geduld.

Denk na over verzenden

Zonder verzending kan de verkoop natuurlijk niet worden afgerond. Maar hoe krijg je het pakket in goede staat bij je klant? Tip: Goed verpakkingsmateriaal is hierbij essentieel.

Om de kans op schade te beperken, is het verstandig om je producten in kartonnen verzenddozen te verpakken, met zo min mogelijk ruimte tussen het product en de verpakking. Verstuur je kwetsbare producten, zoals tijdschriften of kaarten? Dan kan je ook denken aan extra productverpakking in cellofaan zakjes. Zo weet je zeker dat je product netjes aankomt.

Bedrijfsgegevens

Vermeld altijd duidelijk jouw telefoonnummer op de website. Het klinkt oubollig, maar in de praktijk vinden veel consumenten het prettig om even te bellen om persoonlijk advies in te winnen bij bijvoorbeeld het aanschaffen van een product. Dit zijn zeer belangrijke leads en het is daarnaast een mooie mogelijkheid voor klantbinding.

Klantenservice & contact

Zorg dat de klantenservice goed werkt. Behandel vragen en e-mails direct of zo snel mogelijk. Laat (potentiële) klanten in ieder geval weten dat hun vraag, verzoek is gelezen of gehoord.

Ook verwachtingsmanagement is belangrijk. Denk aan een bevestigingsmail die verstuurd wordt na een aankoop, eventueel een track and trace code bij verzending en een melding wanneer er vertraging optreedt. Klanten waarderen die benadering enorm.

Maak duidelijke afspraken met een websitebouwer

Maak vooraf duidelijke afspraken met een websitebouwer om niet achteraf voor verrassingen te komen te staan. Wat zijn jouw verwachtingen? Welke ervaring heeft hij al met webwinkels? Op wie rust uiteindelijk het intellectuele eigendom van de website? Kan je na livegang zelf ook pagina’s toevoegen?

Productafbeeldingen

What you see is what you get! Productafbeeldingen zijn dé eyecatcher van je productpagina, besteed hier dus genoeg aandacht aan. Zorg er verder ook voor dat de foto’s waarheidsgetrouw zijn en van hoge kwaliteit / resolutie. Mocht de kleur van een product afwijken op het computerscherm, vermeld dit dan ook op de website. Hiermee voorkom je later negatieve ervaringen en reacties.

Mobielvriendelijk

Websites worden in toenemende mate via smartphones en tablets bezocht. Hiervoor moet jouw website “responsive” zijn, oftewel meeschalen met de afmetingen van het scherm. Dit zorgt voor een goede gebruikerservaring op alle apparaten en uiteindelijk een betere vindbaarheid in Google.

Is jouw pensioenpot al gevuld een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Lees ook…
Als management of werkgever is het ontzettend belangrijk om goed voor het personeel te zorgen dat voor je werkt. Je wilt tenslotte dat het personeel…
De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) bracht een echte revolutie teweeg in de marketingwereld. Wat voorheen een tijdrovende en…
Sinds de corona tijd is thuiswerken voor veel bedrijven de norm geworden. Zelfs nu iedereen weer terug naar kantoor kan om te werken, kiezen toch veel…
Dus je hebt die geweldige ondernemingsgeest en bent klaar om jouw droombedrijf op te zetten. Maar er is één uitdaging: de financiering. In dit…
Sta je op het punt om jouw merk zó in de spotlight te zetten dat niemand er meer omheen kan? Dan is het tijd om een game-changer te halen voor je…
Op het moment dat je meer en meer aan het overwegen bent om de online marketing voor je bedrijf naar een hoger niveau te tillen, kun je overwegen om…