Dossier Google Analytics
Meten is weten! Google Analytics is een populair pakket om uw websiteverkeer in kaart te brengen. De themapocket Meten en verbeteren met Google Analytics van De Zaak biedt u een vliegende start met deze tool. Dit online dossier sluit daarop aan. Het geeft u tips, instructievideo"s en handige links.

Is de Google Analytics-conversiecode goed geïnstalleerd?

Heeft u de Analytics-conversiecode geïnstalleerd, maar zijn na 24 uur de rapporten nog leeg of niet compleet? Dan is er waarschijnlijk iets misgegaan met de installatie. Voor een goede werking van Google Analytics is het noodzakelijk dat conversiecode op iedere webpagina juist is geplaatst. Controleer of uw code overal goed is geïnstalleerd »

DE INS EN OUTS VAN REGULIERE EXPRESSIES

Reguliere expressies helpen u om aangepaste filters te maken in Google Analytics. Met tekens en cijfers filtert u het websiteverkeer. U maakt Analytics hierdoor overzichtelijker.

– Wat zijn reguliere expressies?

Reguliere expressies zijn tekens en cijfers om uw webverkeer te filteren in Google Analytics. Wilt u weten welke betekenis deze tekens en cijfers hebben? En tips krijgen over het gebruik ervan? Lees de uitgebreide beschrijving »

– Wat kan ik doen met reguliere expressies?

Met reguliere expressies zijn tal van toepassingen in Google Analytics te bedenken. Bijvoorbeeld voor het aanmaken van aangepaste filters. Dit item leert u de kracht van reguliere expressies »

– Voorbeeld van een reguliere expressie

Analytics leert u met welke zoekwoorden uit het Google-advertentienetwerk AdWords bezoekers op uw site terechtkomen. Het vertelt u niet welke zoekopdracht de bezoeker daadwerkelijk heeft gebruikt. Het ingekochte AdWords-zoekwoord hoeft echter niet hetzelfde te zijn als de uitgevoerde zoekopdracht. Wilt u beide zoektermen weergeven in een Analytics-rapport? Zo doet u dat met een reguliere expressie »

GRATIS TOOLS VOOR GOOGLE ANALYTICS

Google Analytics op uw desktop? Of zelf campagnelinks maken. Deze gratis tools maken het werken met Google Analytics nog makkelijker:

– Zelf campagnelinks maken?

Komen uw bezoekers vanuit de e-mail- of bannercampagne op uw site? Standaard onderscheiden Google Analytics-rapporten deze verkeersbronnen niet. Door campagnes te taggen maakt u dit verschil wél zichtbaar. U gebruikt daarvoor Google Analytics URL Maker »

– Is Google Analytics geïnstalleerd?

Vraagt u zich ook wel eens af: is Google Analytics geïnstalleerd op deze webpagina? Deze add-on voor de webbrowser Firefox geeft u het antwoord. Voeg deze extensie toe aan Firefox »

– Uitgaande links bijhouden

Google Analytics meet welke clicks bezoekers maken op uw website. Via welke uitgaande links ze de site verlaten, meet het pakket niet. Maakt u gebruik van affiliate- of linkpartners, dan is het interessant te weten op welke uitgaande links uw bezoekers klikken. Google biedt een script dat deze uitgaande links bijhoudt in een rapport. Naar het script »

Indeed
Nieuw personeel werven?
Talent is schaarser dan ooit, het aanbod in vacatures verschuift en werving en selectie vindt steeds vaker op afstand plaats. Lees deze 5 redenen waarom werkgevers waardevolle kandidaten verliezen tijdens het recruitmentproces én tips hoe je dit kunt voorkomen.
Crypto
Starten met crypto’s?
Wil je ook starten met het kopen, verkopen en bewaren van cryptovaluta? Maak nu gratis een account aan bij het grootste handelsplatform van Nederland: Bitvavo, en handel de eerste €1000 zónder transactiekosten. Al meer dan 1 miljoen tevreden gebruikers.
Lees ook…
Het beheer van een website kost aardig wat tijd, hoofdbrekens en – wanneer je het hebt uitbesteed – ook nog geld. Met een content management systeem…
i.s.m.
Tijdens corona leek de hele wereld stil te staan. Toch zijn er juist enorme stappen gezet als je kijkt naar de technologische ontwikkelingen. Maar wat…
Vergoedingen en verstrekkingen voor telefoon, internet en computers zijn volledig vrijgesteld, als er voldaan wordt aan het noodzakelijkheidscriterium….