Dossier Google Analytics
Meten is weten! Google Analytics is een populair pakket om uw websiteverkeer in kaart te brengen. De themapocket Meten en verbeteren met Google Analytics van De Zaak biedt u een vliegende start met deze tool. Dit online dossier sluit daarop aan. Het geeft u tips, instructievideo"s en handige links.

Is de Google Analytics-conversiecode goed geïnstalleerd?
Heeft u de Analytics-conversiecode geïnstalleerd, maar zijn na 24 uur de rapporten nog leeg of niet compleet? Dan is er waarschijnlijk iets misgegaan met de installatie. Voor een goede werking van Google Analytics is het noodzakelijk dat conversiecode op iedere webpagina juist is geplaatst. Controleer of uw code overal goed is geïnstalleerd »

DE INS EN OUTS VAN REGULIERE EXPRESSIES

Reguliere expressies helpen u om aangepaste filters te maken in Google Analytics. Met tekens en cijfers filtert u het websiteverkeer. U maakt Analytics hierdoor overzichtelijker.

– Wat zijn reguliere expressies?
Reguliere expressies zijn tekens en cijfers om uw webverkeer te filteren in Google Analytics. Wilt u weten welke betekenis deze tekens en cijfers hebben? En tips krijgen over het gebruik ervan? Lees de uitgebreide beschrijving »

– Wat kan ik doen met reguliere expressies?
Met reguliere expressies zijn tal van toepassingen in Google Analytics te bedenken. Bijvoorbeeld voor het aanmaken van aangepaste filters. Dit item leert u de kracht van reguliere expressies »

– Voorbeeld van een reguliere expressie
Analytics leert u met welke zoekwoorden uit het Google-advertentienetwerk AdWords bezoekers op uw site terechtkomen. Het vertelt u niet welke zoekopdracht de bezoeker daadwerkelijk heeft gebruikt. Het ingekochte AdWords-zoekwoord hoeft echter niet hetzelfde te zijn als de uitgevoerde zoekopdracht. Wilt u beide zoektermen weergeven in een Analytics-rapport? Zo doet u dat met een reguliere expressie »

GRATIS TOOLS VOOR GOOGLE ANALYTICS

Google Analytics op uw desktop? Of zelf campagnelinks maken. Deze gratis tools maken het werken met Google Analytics nog makkelijker:

– Zelf campagnelinks maken?
Komen uw bezoekers vanuit de e-mail- of bannercampagne op uw site? Standaard onderscheiden Google Analytics-rapporten deze verkeersbronnen niet. Door campagnes te taggen maakt u dit verschil wél zichtbaar. U gebruikt daarvoor Google Analytics URL Maker »

– Is Google Analytics geïnstalleerd?
Vraagt u zich ook wel eens af: is Google Analytics geïnstalleerd op deze webpagina? Deze add-on voor de webbrowser Firefox geeft u het antwoord. Voeg deze extensie toe aan Firefox »

– Uitgaande links bijhouden

Google Analytics meet welke clicks bezoekers maken op uw website. Via welke uitgaande links ze de site verlaten, meet het pakket niet. Maakt u gebruik van affiliate- of linkpartners, dan is het interessant te weten op welke uitgaande links uw bezoekers klikken. Google biedt een script dat deze uitgaande links bijhoudt in een rapport. Naar het script »

Zakelijke financiering
Geen papierwinkel of businessplannen. Regel je zakelijke financiering nu volledig online en zonder gedoe.
Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
.
Beleggen in vastgoed is een langetermijnbelegging. Benieuwd wat jouw opties zijn? Lees meer in de brochure. Prognose gemiddeld jaarrendement over 7 jaar: 8,1%.

Lees ook…