Categorieën

Office 365 is niet alleen handig wanneer u online met Office-documenten wilt werken en bestanden delen, maar biedt allerlei handige trucs voor uw dagelijks werk. U kunt er bijvoorbeeld meerdere e-mailaccounts mee beheren.

Inhoudsopgave

1. Alleen werkdagen in Agenda

Gebruikt u de agenda van Office 365 alleen voor zakelijke afspraken, dan kunt u deze zo instellen dat alleen werkdagen (bijvoorbeeld maandag tot en met vrijdag) worden getoond. Daarnaast kunt u de werktijden instellen. Dat is handig, omdat u zodoende beter overzicht behoudt.
  1. Kies in de Outlook Web App voor Opties – > Alle opties weergeven.
  2. Kies voor Instellingen – > Agenda. In de sectie Vormgeving, plaatst u vinkjes bij de dagen die u wilt tonen.
  3. Kies de gewenste uren bij Werktijd instellen. Ook handig: de optie Weeknummers weergeven in maandweergave. Deze vindt u in hetzelfde vak.

2. Alle e-mail op één locatie

Grote kans dat u meerdere e-mail accounts heeft, al was het alleen maar om persoonlijke en zakelijke correspondentie strikt gescheiden te houden. U kunt die verschillende accounts ook met de Outlook Web App beheren:
  1. Kies voor Opties -> Alle opties weergeven.
  2. In de sectie Account kiest u voor E-mail van al uw accounts op één plek bekijken (u vindt deze optie in het vak Snelkoppelingen naar andere taken).
  3. Klik op de knop Nieuw. U geeft vervolgens de details op: bijvoorbeeld van uw Gmail-account of POP3-gegevens.
Via ditzelfde instellingenvenster kunt u mail laten doorsturen naar een extern adres. Gebruik hiervoor de sectie Doorsturen. Een kopie van uw e-mail kunt u bewaren door de optie Kopie van doorgestuurde berichten behouden in Outlook Web App.

3. Conversatie negeren

Wordt u te pas en te onpas op de CC-regel gezet bij correspondentie of wilt u liever niet meer betrokken worden bij een bepaalde mailconversatie? U kunt uzelf ‘vrijspelen’:
  1. Klik In Outlook Web App met de rechtermuisknop op de conversatie die u niet meer wilt zien.
  2. Kies vervolgens voor Conversatie negeren. U wordt niet meer lastiggevallen.
Lees ook…
Wil je een mailing versturen, adresstickers maken of een verhuisbericht versturen? Dan kun je de adressen vanuit Outlook exporteren naar…
Outlook kent vanaf versie 2013 een functie ‘onbelangrijke mail’. Dit is een zelflerende functie, maar ben je het wel eens met Outlook? Zo schakel je de…
Vraag jij je weleens af hoe jouw organisatie er over 10 jaar uitziet? Is jouw team helemaal klaar voor de toekomst? Als ondernemer is het een flinke…