Excel maakt standaard bij het aanmaken van een nieuwe werkmap drie werkbladen aan. Maak het uzelf niet onnodig moeilijk, voorkom onnodig verwijderen en stel dit aantal standaard in op 1.

Inhoudsopgave

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

Deze tip is van toepassing op:

  • Microsoft Excel 2010
In de dagelijkse praktijk bestaat het grootste deel van de Excelsheets  uit slechts 1 gevuld werkblad. Omdat Excel er standaard 3 aanmaakt, moet je er dus 2 verwijderen. Extra handelingen die makkelijk kunnen worden voorkomen.
In Excel kan je namelijk instellen hoeveel werkbladen standaard moeten worden aangemaakt bij het maken van een nieuw bestand.

Werkwijze instellen aantal werkbladen

  • Klik op >> Bestand
  • Kies voor >> Opties
  • Selecteer onderdeel >> Algemeen
  • Ga naar onderdeel >> Wanneer nieuwe werkmappen worden aangemaakt
  • Stel bij >> Aantal op te nemen bladen het aantal gewenste bladen in.
  • In ons voorbeeld hebben we hier 1 in plaats van 3 ingevuld.
Vanaf nu wordt er maar 1 werkblad aangemaakt wanneer een nieuw bestand wordt gemaakt.

Video-insructie

Voor deze tip is een video-instructie aanwezig op het YouTube-kanaal van Easy Learning.

Werkinstructie met schermafdrukken bij Easy Learning

Op de website van Easy Learning is deze Microsoft Office tip uitgewerkt met duidelijke schermafdrukken.

Over de auteur

Easy Learning levert via de website gratis computertips voorzien van handige schermafdrukken, voorbeeldbestanden en filmpjes. Easy Learning is leverancier van Online trainingen. Met Microsoft Office E-learning cursussen studeer je in je eigen tempo en tijd.

Is jouw pensioenpot al gevuld een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Lees ook…
Je hoeft geen glazen bol te hebben om te voorspellen dat kunstmatige intelligentie de manier waarop werken ingrijpend verandert. Als ondernemer is het…
Hybride werken is in veel organisaties de norm geworden. Mensen werken op kantoor én vanuit huis. Dat kan voordelen opleveren op het gebied van…
Iedereen die in Word met nummering in documenten werkt voor hoofdstukken en paragrafen loopt er vroeg of laat tegenaan: de nummering geeft ‘ineens’ een…
Succesvolle organisaties leveren kwaliteit, werken graag efficiënt en zijn innovatief. Maar hoe zit het dan met het afval dat vrijkomt? Denk…