Excel maakt standaard bij het aanmaken van een nieuwe werkmap drie werkbladen aan. Maak het uzelf niet onnodig moeilijk, voorkom onnodig verwijderen en stel dit aantal standaard in op 1.

Deze tip is van toepassing op:

  • Microsoft Excel 2010
In de dagelijkse praktijk bestaat het grootste deel van de Excelsheets  uit slechts 1 gevuld werkblad. Omdat Excel er standaard 3 aanmaakt, moet je er dus 2 verwijderen. Extra handelingen die makkelijk kunnen worden voorkomen. 
 
In Excel kan je namelijk instellen hoeveel werkbladen standaard moeten worden aangemaakt bij het maken van een nieuw bestand.
 
Werkwijze instellen aantal werkbladen
  • Klik op >> Bestand
  • Kies voor >> Opties
  • Selecteer onderdeel >> Algemeen
  • Ga naar onderdeel >> Wanneer nieuwe werkmappen worden aangemaakt
  • Stel bij >> Aantal op te nemen bladen het aantal gewenste bladen in.
  • In ons voorbeeld hebben we hier 1 in plaats van 3 ingevuld.
Vanaf nu wordt er maar 1 werkblad aangemaakt wanneer een nieuw bestand wordt gemaakt.
 
Video-insructie
Voor deze tip is een video-instructie aanwezig op het YouTube-kanaal van Easy Learning.
 
Werkinstructie met schermafdrukken bij Easy Learning
Op de website van Easy Learning is deze Microsoft Office tip uitgewerkt met duidelijke schermafdrukken. 
 

Over de auteur
Easy Learning levert via de website gratis computertips voorzien van handige schermafdrukken, voorbeeldbestanden en filmpjes. Easy Learning is leverancier van Online trainingen. Met Microsoft Office E-learning cursussen studeer je in je eigen tempo en tijd.

De Zaak Magazine is terug
Ter ere van ons 30 jarig jubileum brengen we het vertrouwde De Zaak Magazine weer tot leven, mits 2000 ondernemers zich aanmelden. Doe jij ook mee?
.
Beleggen in vastgoed is een langetermijnbelegging. Benieuwd wat jouw opties zijn? Lees meer in de brochure. Prognose gemiddeld jaarrendement over 7 jaar: 8,1%.
Lees ook…
Ben je een groot deel van je tijd kwijt aan steeds terugkerende werkzaamheden? Stel je eens voor dat je deze dagelijkse, wekelijkse, maandelijkse of…
Wil je een mailing versturen, adresstickers maken of een verhuisbericht versturen? Dan kun je de adressen vanuit Outlook exporteren naar…
Wanneer je in Excel gegevens gebruikt die worden aangeleverd, zijn deze niet altijd in het formaat wat je zelf zou willen. Een voorbeeld is tekst die…