Deze tip is van toepassing op:
- Microsoft Excel 2010
In de dagelijkse praktijk bestaat het grootste deel van de Excelsheets uit slechts 1 gevuld werkblad. Omdat Excel er standaard 3 aanmaakt, moet je er dus 2 verwijderen. Extra handelingen die makkelijk kunnen worden voorkomen.
In Excel kan je namelijk instellen hoeveel werkbladen standaard moeten worden aangemaakt bij het maken van een nieuw bestand.
Werkwijze instellen aantal werkbladen
- Klik op >> Bestand
- Kies voor >> Opties
- Selecteer onderdeel >> Algemeen
- Ga naar onderdeel >> Wanneer nieuwe werkmappen worden aangemaakt
- Stel bij >> Aantal op te nemen bladen het aantal gewenste bladen in.
- In ons voorbeeld hebben we hier 1 in plaats van 3 ingevuld.
Vanaf nu wordt er maar 1 werkblad aangemaakt wanneer een nieuw bestand wordt gemaakt.
Video-insructie
Voor deze tip is een video-instructie aanwezig op het YouTube-kanaal van Easy Learning.
Werkinstructie met schermafdrukken bij Easy Learning
Op de website van Easy Learning is deze Microsoft Office tip uitgewerkt met duidelijke schermafdrukken.
Over de auteur
Easy Learning levert via de website gratis computertips voorzien van handige schermafdrukken, voorbeeldbestanden en filmpjes. Easy Learning is leverancier van Online trainingen. Met Microsoft Office E-learning cursussen studeer je in je eigen tempo en tijd.