Categorieën

Excel maakt standaard bij het aanmaken van een nieuwe werkmap drie werkbladen aan. Maak het uzelf niet onnodig moeilijk, voorkom onnodig verwijderen en stel dit aantal standaard in op 1.

Deze tip is van toepassing op:

  • Microsoft Excel 2010
In de dagelijkse praktijk bestaat het grootste deel van de Excelsheets  uit slechts 1 gevuld werkblad. Omdat Excel er standaard 3 aanmaakt, moet je er dus 2 verwijderen. Extra handelingen die makkelijk kunnen worden voorkomen.
In Excel kan je namelijk instellen hoeveel werkbladen standaard moeten worden aangemaakt bij het maken van een nieuw bestand.

Werkwijze instellen aantal werkbladen

  • Klik op >> Bestand
  • Kies voor >> Opties
  • Selecteer onderdeel >> Algemeen
  • Ga naar onderdeel >> Wanneer nieuwe werkmappen worden aangemaakt
  • Stel bij >> Aantal op te nemen bladen het aantal gewenste bladen in.
  • In ons voorbeeld hebben we hier 1 in plaats van 3 ingevuld.
Vanaf nu wordt er maar 1 werkblad aangemaakt wanneer een nieuw bestand wordt gemaakt.

Video-insructie

Voor deze tip is een video-instructie aanwezig op het YouTube-kanaal van Easy Learning.

Werkinstructie met schermafdrukken bij Easy Learning

Op de website van Easy Learning is deze Microsoft Office tip uitgewerkt met duidelijke schermafdrukken.

Over de auteur

Easy Learning levert via de website gratis computertips voorzien van handige schermafdrukken, voorbeeldbestanden en filmpjes. Easy Learning is leverancier van Online trainingen. Met Microsoft Office E-learning cursussen studeer je in je eigen tempo en tijd.

Lees ook…
Outlook kent vanaf versie 2013 een functie ‘onbelangrijke mail’. Dit is een zelflerende functie, maar ben je het wel eens met Outlook? Zo schakel je de…
i.s.m.
ChromeOS is een besturingssysteem voor je computer. Net als bijvoorbeeld Windows van Microsoft of macOS van Apple. Maar dan minder bekend, zeker in de…
Wil je een mailing versturen, adresstickers maken of een verhuisbericht versturen? Dan kun je de adressen vanuit Outlook exporteren naar…