Veel e-mails worden verstuurd met vragen of kwesties waarop de ontvanger alleen met Ja of Nee hoeft te antwoorden. Door het meesturen van antwoordmogelijkheden verhoogt u de kans op een snelle reactie.

Inhoudsopgave

Maximale omzet voor je webshop of e-commerce platform in 2024 met e-mailmarketing. Download nieuwe whitepaper >>

U kunt het de geadresseerde erg makkelijk maken om u meteen een duidelijk antwoord terug te sturen op de vraag of kwestie die u hem of haar voorlegt. Via de Berichtopties kunt u alvast mogelijke antwoorden meesturen.
Uw geadresseerde krijgt in het ontvangen bericht dan een klein balkje boven in het venster met de keuzeopties voor het antwoord.

Antwoorden

De ontvanger van uw e-mail kan nu op het antwoord van zijn of haar keuze klikken. Via Bewerken is het mogelijk in een nieuw berichtenvenster het antwoord nader te motiveren.
U kunt de standaardantwoorden ‘Ja; Nee; (Misschien)’ of ‘Goedgekeurd; Afgekeurd’ aan uw bericht toevoegen met de Stemknoppen. Vindt u die antwoordmogelijkheden onvoldoende, dan kunt u het open tekstvak gebruiken voor een eigen reeks mogelijke antwoorden die de ontvanger terug kan sturen. Bijvoorbeeld ‘Doe maar; Liever niet; Ik weet het nog niet.’

Werkwijze:

  1. Ga naar Opties (in Outlook 2003 op de menubalk met Verzenden; in Outlook 2007 op het Start-lint).
  2. Ga naar Opties voor stemmen en controleren.
  3. Klik in het vak achter Stemknoppen gebruiken.
  4. Kies via de pijltoets achterin het vak de standaardantwoorden, of typ uw antwoordmogelijkheden zelf in, gescheiden door een punt-komma (zie voorbeeld hierboven).

Tip: stuur een e-mail aan uzelf om het gebruik van de stemknoppen te testen.

Wist je dat e-mailmarketing steeds effectiever wordt door nieuwe regelgeving? Leer hoe jij maximaal deze kant benut met de whitepaper ‘maximale omzet e-mailmarketing’

Lees ook…
i.s.m.
E-mailmarketing heeft een enorme positieve impact op je business. Misschien zet je e-mail daarom ook al in om je (potentiële klanten) te bereiken en…
i.s.m.
Als ondernemer anticipeer en reageer je continu op een breed scala aan uitdagingen, trends en ontwikkelingen. Ook op het gebied van marketing, het…