Categorieën

Twee documenten voor hetzelfde contract. Of meerdere versies van dezelfde brief. Wat is de goede? De een is 'versie 3' en de ander bijvoorbeeld 'versie definitief 2'. Welke is nou de laatste en nog belangrijker: wat zijn de verschillen? Word 2010 heeft het antwoord.

Deze tip is van toepassing op:

  • Microsoft Word 2010

Werkwijze vergelijken documenten in Word

  • Zet de bestanden in één map of bepaal waar de te vergelijken documenten zijn opgeslagen
  • Open >> Word
  • Ga naar tabblad >> Controleren
  • Ga naar de groep >> Vergelijken
  • Klik op >> Vergelijken
  • Kies voor >>Twee versies van een document vergelijken
  • Een scherm verschijnt waarin de twee te vergelijken document kunnen worden geselecteerd.
  • De documenten kunnen eenvoudig worden geselecteerd door op het mapje te klikken naast het invoerveld.
  • Druk op >> OK om de verschillen te zoeken tussen de 2 documenten
  • De verschillen worden getoond.
  • In het document worden de verschillen ook weergegeven en daar kunnen deze worden geaccepteerd en verwijderd.

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Easy Learning. Op de website van Easy Learning is deze Microsoft Office tip uitgewerkt met duidelijke schermafdrukken.

Lees ook…
Wanneer je in Excel gegevens gebruikt die worden aangeleverd, zijn deze niet altijd in het formaat wat je zelf zou willen. Een voorbeeld is tekst die…
Outlook kent vanaf versie 2013 een functie ‘onbelangrijke mail’. Dit is een zelflerende functie, maar ben je het wel eens met Outlook? Zo schakel je de…
Wil je een mailing versturen, adresstickers maken of een verhuisbericht versturen? Dan kun je de adressen vanuit Outlook exporteren naar…