Outlook kent vanaf versie 2013 een functie 'onbelangrijke mail'. Dit is een zelflerende functie, maar ben je het wel eens met Outlook? Zo schakel je de functie uit of in.

Maximale omzet voor je webshop of e-commerce platform in 2024 met e-mailmarketing. Download nieuwe whitepaper >>

Inhoudsopgave

Deze tip is van toepassing op:

  • Microsoft Outlook 2013
  • Microsoft Outlook 2016
  • Microsoft Office 365

Het idee

Je inbox stroomt over, dus het idee van automatische filtering is op zich een goed idee. Zo kun je de belangrijke mail in je inbox laten staan en snel afhandelen. De onbelangrijke mail lees je op een later moment.

Nadeel

Het nadeel van de map ‘onbelangrijke e-mail’ is dat hij uit beeld is en de meeste mensen gewend zijn aan het behandelen van de mail via hun Inbox. Omdat het een zelflerend systeem is, zal een nieuwe afzender vaak als onbelangrijk worden gezien. En juist dat laatste is in de praktijk net niet altijd even handig.

Praktijk

Dit voorbeeld is niet verzonnen, maar komt rechtstreeks uit de praktijk. Je bent bezig met een nieuwe klant en hebt een offerte gestuurd. Deze prospect heeft gemaild dat hij op deze opdracht wil ingaan, als het vandaag geregeld kan worden.

Omdat Outlook deze afzender niet kent, zal deze in de map ‘onbelangrijke e-mail’ terecht komen en mis je deze mail dus of komt er te laat achter!!

Onbelangrijke mail uitschakelen

De functie onbelangrijke mail kun je uitschakelen, maar daarvoor moet je wel naar de online app van Outlook. Ga naar https://login.microsoftonline.com/ om in te loggen in je Office 365 Outlook account.

Werkwijze

  • Start de Outlook app van Office 365 op
  • Ga naar >> Instellingen
  • Kies voor >> Opties
  • Open de groep >> E-mail
  • Selecteer >> Automatische verwerking
  • Klik op >> Onbelangrijke e-mail
  • Haal het vinkje weg bij >> Items geïdentificeerd als onbelangrijk e-mail afzonderen
  • Als het vinkje uit staat, wordt ook de tweede optie niet meer weergegeven
  • Klik vervolgens op >> Opslaan om de instellingen definitief te maken
  • Vanaf nu wordt de map onbelangrijke e-mail niet meer gevuld. Je kunt hem ook nog verwijderen in de mappen, want dat wordt niet automatisch gedaan.

Wist je dat e-mailmarketing steeds effectiever wordt door nieuwe regelgeving? Leer hoe jij maximaal deze kant benut met de whitepaper ‘maximale omzet e-mailmarketing’

Lees ook…
i.s.m.
E-mailmarketing heeft een enorme positieve impact op je business. Misschien zet je e-mail daarom ook al in om je (potentiële klanten) te bereiken en…
i.s.m.
Als ondernemer anticipeer en reageer je continu op een breed scala aan uitdagingen, trends en ontwikkelingen. Ook op het gebied van marketing, het…