Soms ligt een bureau vol met afdrukken van Excel-spreadsheets. Welke versie is dan de laatste? Door datum en/of tijd toe te voegen, kunt u dat altijd zien.

De formule

Om datum een tijd in een cel te plaatsen wordt deze formule gebruikt: =NU()
Als resultaat wordt de huidige datum en tijd weergegeven in de cel in Excel.

De layout: alleen de datum tonen

• Ga naar de cel waar de datum en tijd staat
• Klik op de >> rechter muisknop
• Kies voor >> Celeigenschappen
• Selecteer tab >> Getal
• Kies voor >> Datum
• Selecteer de gewenste opmaak
• Bevestig de invoer met de knop >> OK

Alleen tijd tonen

• Ga naar de cel waar de datum en tijd staat
• Klik op de >> rechter muisknop
• Kies voor >> Celeigenschappen
• Selecteer tab >> Getal
• Kies voor >> Tijd
• Selecteer de gewenste opmaak
• Bevestig de invoer met de knop >> OK

Werkinstructie met schermafdrukken bij Easy Template

Op de website van Easy Template is deze Microsoft Office tip uitgewerkt met duidelijke schermafdrukken.

Deze tip is van toepassing op:

• Microsoft Excel 2007

Over de auteur
Deze tip wordt u aangeboden door Easy Template, leverancier van Verlofregistratie software en Online Microsoft trainingen.
Starten met crypto’s?
Wil je ook starten met het kopen, verkopen en bewaren van cryptovaluta? Maak nu gratis een account aan bij het grootste handelsplatform van Nederland: Bitvavo, en handel de eerste €1000 zónder transactiekosten. Al meer dan 1 miljoen tevreden gebruikers.
Ook praktische tips in je mailbox?
Schrijf je in voor onze gratis nieuwsbrief en ontvang de nieuwste artikelen, gratis whitepapers en handige tips en tricks voor ondernemers.
Lees hier ons Privacy statement
Lees ook…
Je moet er rekening mee houden dat minstens één keer per jaar je internetverbinding het “begeeft”. Oorzaak? Schade tijdens graafwerkzaamheden of het…
Een goed CRM-systeem bespaart je direct tijd en zorgt voor meer rendement. Maar wat is het precies en waarom is het belangrijk? Hieronder beantwoorden…
CRM staat voor Costumer Relationship Management en dient om jouw bedrijf te ondersteunen in interacties met klanten. Het is dus eigenlijk een…