Ondernemers moeten opletten voor de misleidende verkooptrucs van domeinregistratiebedrijf IP-DNS. Ze bellen je op met de mededeling dat er een verzoek voor een domeinnaamextensie voor jouw bedrijf bij hen is binnengekomen. 

‘Ander bedrijf wil meeliften op jouw succes’

Veel ondernemers zijn al telefonisch benaderd door dit bedrijf met de vraag of zij een bepaalde extensie hebben aangevraagd. Als de ondernemer ‘nee’ antwoord, krijgt hij te horen dat er dan een derde partij aast op de domeinnaamextensie die logischerwijs hoort bij jouw bedrijf. Dat bedrijf zou willen meeliften op het succes van jouw bedrijf. Je moet de extensie opkopen om ‘te voorkomen’ dat het andere bedrijf ermee aan de haal gaat.

Druk uitoefenen

Er wordt door de medewerker van IP-DNS druk uitgeoefend om dit direct telefonisch af te handelen. Bij nader onderzoek blijkt dat er vaak helemaal geen aanvraag is ingediend door een derde partij, maar dat het hier gaat om misleidende verkooptrucs.

Fraudehelpdesk: ‘veel klachten ontvangen’

De Fraudehelpdesk heeft in 2014 20 klachten ontvangen over IP-DNS, dat een dochterbedrijf schijnt te zijn van TIPO (Trademark & Intellectual Property Office). En alleen al dit jaar zijn er 72 klachten ingediend. Tjerk Notten van de Fraudehelpdesk: “Ze maken misbruik van onoplettendheid. Ze opereren in een schemergebied en gebruiken misleidende verkooppraktijken. Ons advies: Laat je vooral niks opdringen en ga eerst eens op onderzoek uit voor je ergens op ingaat. IP-DNS stuurt je een factuur van gemiddeld 300 euro voor een extensie die je voor een paar tientjes online kunt kopen.”

Tip: Werknemers door laten werken na hun pensioen
Met deze krappe arbeidsmarkt wil je jouw ervaren werknemer misschien door laten werken na zijn pensioen. Dan kan via de de populaire Doorwerkregeling. Dit en meer op Ideale later.
Starten met crypto’s?
Wil je ook starten met het kopen, verkopen en bewaren van cryptovaluta? Maak nu gratis een account aan bij het grootste handelsplatform van Nederland: Bitvavo, en handel de eerste €1000 zónder transactiekosten. Al meer dan 1 miljoen tevreden gebruikers.
Lees ook…
Een goed CRM-systeem bespaart je direct tijd en zorgt voor meer rendement. Maar wat is het precies en waarom is het belangrijk? Hieronder beantwoorden…
Je moet er rekening mee houden dat minstens één keer per jaar je internetverbinding het “begeeft”. Oorzaak? Schade tijdens graafwerkzaamheden of het…
CRM staat voor Costumer Relationship Management en dient om jouw bedrijf te ondersteunen in interacties met klanten. Het is dus eigenlijk een…