Lettertype insluiten bij uitwisselen document
Wanneer in Word-documenten een lettertype wordt gebruikt dat niet standaard met Word wordt meegeleverd, is de kans groot dat de ontvanger dat lettertype niet op zijn computer heeft staan. Met een simpele handeling kunnen de gebruikte lettertypen in het document worden opgeslagen en ziet de ontvanger het document zoals u het wilt.
Werkwijze
• Open het Word document waarin het lettertype voorkomt
• Druk op de >> Office knop
• Kies voor >> Opties voor Word
• Selecteer optie >> Opslaan
• Ga naar onderdeel >> Kwaliteit behouden bij het delen van dit document
• Selecteer >> Lettertype in het bestand insluiten
• Selecteer >> Alleen in het document gebruikte tekens insluiten. Dit zorgt ervoor dat alleen wordt meegestuurd wat nodig is.
• Zet ook een vinkje bij >> Geen algemene systeemlettertypen insluiten. Deze staan al op de computer van de ontvanger
• Druk op >> OK
• Sla het document op
Wanneer is deze Word-tip van toepassing
Een vormgever die uw huisstijl ontwerpt, gebruikt vaak een Mac-lettertype. Deze wordt dan wel op uw computer of netwerk geïnstalleerd, maar niet bij de ontvanger. Dit geldt natuurlijk ook als u zelf een lettertype heeft gedownload en geïnstalleerd.
Bestanden uitwisselen als PDF
Het blijft lastig om bestanden uit te wisselen. Om er zeker van te zijn dat de ontvanger het document “ziet” zoals u het wilt, stuur dan het Word-bestand op als PDF. Zie hiervoor: PDF bestanden verzenden per e-mail »
Werkinstructie met schermafdrukken bij Easy Template
Op de website van Easy Template is deze Microsoft Office tip uitgewerkt met duidelijke schermafdrukken. Bekijk deze Office-tip: Word tip: lettertype insluiten in Word-document »
Deze tip is van toepassing op
• Microsoft Word 2007