Van de meeste PowerPoint-presentaties gaan er 'tig' in een dozijn. Om te voorkomen dat uw toehoorders zich gaan vervelen en gaan zitten gapen, moet u zich onderscheiden. Dat kunt u op diverse manieren doen.

U zult het ongetwijfeld zelf ook wel eens ervaren hebben op een beurs of tijdens een congres: een slaapverwekkende PowerPoint-pres.entatie
De oorzaak van die gelijkvormigheid ligt vooral in het gebruik van de standaard met PowerPoint meegeleverde sjablonen waarop de meeste gebruikers hun (nieuwe) presentaties baseren. Maar er zijn nog heel wat andere mogelijkheden voor onderscheidende presenteerblaadjes:

  • Op internet kunt u voor alle versies van PowerPoint vele sjablonen, modellen of thema’s downloaden. Microsoft biedt op de website Office Online en op de speciaal op ondernemers gerichte sites (gratis) diverse ontwerpen aan die u in principe (rechten)vrij kunt gebruiken.
  • Ook vele andere (wel voornamelijk Engelstalige) partijen bieden zulke bestanden commercieel aan, soms gratis, soms tegen redelijke vergoeding. Enkele voorbeelden: www.templateswise.com, www.poweredtemplate.com of www.indezine.com.
  • Google met ‘PowerPoint templates’ of ‘PowerPoint themes’ als zoektermen en zoek naar fraaie ontwerpen. Let daarbij ook eens op sjablonen voor breedbeeldpresentaties. Want die ene die met PowerPoint 2007 is meegeleverd, zie je ook steeds weer terug op de beursvloer…..
  • En het allerfraaiste is… uw eigen sjabloon! Liefst in uw huisstijl natuurlijk! Kies een bestaand model dat het dichtst bij de wensen voor uw eigen sjabloon komt, pas allerlei zaken aan (verander kleuren, achtergronden, voeg logo’s en adresgegevens in, et cetera), en bewaar het als een nieuw, eigen sjabloon.
    Kies daarvoor Opslaan als >> PowerPoint-sjabloon.
    Kies wel het goede formaat: .dot voor de uitwisselbaarheid met PowerPoint 97-2003, .dotm voor 2007-sjablonen met macro-ondersteuning, of .dotx voor de standaard 2007-sjabloon.
Financiering zonder businessplan of papierwinkel?
Wil je investeren of juist tekorten oplossen? Bereken online binnen 15 minuten wat je financieringsopties zijn en tegen welke voorwaarden. Simpel, snel en zonder gedoe.
Hoe ver ben jij met automatiseren?
Het MKB is vaak (te) veel tijd kwijt aan administratieve taken en mist actueel inzicht. Wat is jouw automatiseringsbehoefte? Ontvang direct jouw resultaten.
Lees ook…
CRM staat voor Costumer Relationship Management en dient om jouw bedrijf te ondersteunen in interacties met klanten. Het is dus eigenlijk een…
Je moet er rekening mee houden dat minstens één keer per jaar je internetverbinding het “begeeft”. Oorzaak? Schade tijdens graafwerkzaamheden of het…
Een goed CRM-systeem bespaart je direct tijd en zorgt voor meer rendement. Maar wat is het precies en waarom is het belangrijk? Hieronder beantwoorden…