Goede klanten komen vaak aandacht te kort. Focus op het behoud van deze groep, neem desnoods afscheid van enkele kleine klanten die veel tijd verbruiken.
TIP 2
Wie zijn je klanten?
Uit je strategische klanten kun je informatie halen die je verder helpt. Kijk goed wie ze zijn en wat ze doen, dan komen bepaalde kenmerken naar boven.
TIP 3
Schakel ze in
Ook het actief inschakelen van de beste klanten als ambassadeur voor de onderneming, kan vruchtbaar zijn. Wellicht kennen zij personen in hun netwerk die interesse hebben.
TIP 4
Ga voor de euro, niet voor de grijpstuivers
Kleine bedrijven willen vaak met te veel verschillende producten in te veel markten actief zijn. Op den duur verlies je zo de strijd tegen specialisten.
TIP 5
Borduur voort op strategische speerpunten
Heb je de punten eenmaal helder, dan wordt ook duidelijker welke doelgroep de nieuwe klanten zich bevinden en op welke wijze de acquisitie wordt gevoerd.
TIP 6
Ga door met koude acquisitie
Pas dit toe met een lijst van het profiel van de strategische klanten geselecteerde prospects. Maak een belscript en maak max. vijf telefoontjes per dag.
TIP 6
Ga door met koude acquisitie
Pas dit toe met een lijst van het profiel van de strategische klanten geselecteerde prospects. Maak een belscript en maak max. vijf telefoontjes per dag.