Een (eerste) huis kopen is altijd spannend. Wanneer je zelf niet alle kennis voor het financiële plaatje rondom het afnemen van een hypotheek hebt, kun je gebruik van een adviseur. Natuurlijk vertrouw je hulp bij dit proces alleen toe aan een hypotheekadviseur waar jij je goed bij voelt. Hoe je een goede hypotheekadviseur vindt, dat lees je hier.

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

Inhoudsopgave

Waar kan een hypotheekadviseur jou bij helpen?

Voordat je je zoektocht naar een goede hypotheekadviseur in Amsterdam start, is het natuurlijk van belang om stil te staan bij de diensten van een adviseur. Een hypotheek is bestemd voor mensen die geld moeten lenen voor de aanschaf van een huis. Deze lening noemen we de hypotheek. Een adviseur helpt je bij het vinden van de beste hypotheek voor jouw situatie én het regelen van het bijbehorende financiële plaatje. Je krijgt dus ook direct inzicht in jouw financiële situatie rondom het huis voor de komende jaren.

Een goede hypotheekadviseur, zo herken je die:

  1. Onafhankelijk: Wil je breed hypotheekadvies, zonder naar maar één bank te kijken? Dan kun je het beste kiezen voor een onafhankelijke hypotheekadviseur. Dit type adviseur is niet in dienst voor één partij en geeft je daardoor heel eerlijk en transparant advies, waarbij wordt gekeken naar alle aanbieders.
  2. Diploma’s: Een hypotheekadviseur moet in het bezit zijn van enkele diploma’s van de opleidingen WFT Basis, WFT Vermogen en WFT Hypothecair krediet. Als deze opleidingen niet succesvol zijn afgerond (met diploma op zak), mag er geen advies gegeven worden. Let hier dus goed op.
  3. Ervaringen: Aanvullend op bovenstaande punt zijn de ervaringen van anderen. Een diploma betekent dat een hypotheekadviseur zijn opleiding goed heeft afgerond, maar het hoeft niet per se te betekenen dat ze goed in het vak zijn. Bekijk daarom ook zeker de reviews met ervaringen van anderen. Een goed aangeschreven adviseur, natuurlijk gegenereerd vanuit een normaal aantal reviews, geeft meer zekerheid voor goed advies.
  4. Database: Niet iedere hypotheekadviseur werkt met evenveel aanbieders. Afhankelijk van wat jij belangrijk vindt, is het goed om van te voren te bekijken hoeveel aanbieders de adviseur in zijn of haar database heeft.
  5. Reactievermogen: Dit kan cruciaal zijn bij de aanschaf van een huis. Al helemaal in de huidige huizenmarkt. Een goede hypotheekadviseur is en blijft goed bereikbaar tijdens het proces. Gaan jullie eenmaal in zee, dan wordt het ook (zo ver mogelijk) snel afgerond.
  6. Een goede klik: Vanzelfsprekend is het belangrijk om een klik te voelen met de hypotheekadviseur. Je bespreekt hier persoonlijke en gevoelige informatie mee, dus het vertrouwen van de adviseur is absoluut van belang. Voelt het contact niet fijn na het kennismakingsgesprek, voel je vooral niet verplicht om alsnog samen in zee te gaan. Kies een adviseur waar jij je goed bij voelt. Het gaat uiteindelijk om jouw leven.

Is jouw pensioenpot al gevuld een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Lees ook…
Ben jij eigen baas en wil je graag dat al je werknemers zich fijn en veilig voelen als ze onder jou werken? Dan wil je ongetwijfeld ook dat…
Shopware timmert de laatste jaren hard aan de weg door heel de wereld nadat het Duitsland al had veroverd. Dit is niet onopgemerkt gebleven bij veel…
Je hebt de term ‘auto op de zaak’ vast wel eens voorbij horen komen. Dit klinkt natuurlijk ontzettend aantrekkelijk, maar hoe werkt dit in de…
Als ondernemer speelt het beheren van energie een grote rol. Het is daarom ook belangrijk om zo efficiënt mogelijk met energie om te gaan en zo veel…
Als zelfstandige zonder personeel (ZZP’er) kun je momenten ervaren waarop je meer geld nodig hebt dan dat je op dat moment in je bedrijf hebt. Of het…
Als ondernemer of bedrijf is het cruciaal om online marketing te omarmen, ongeacht je omvang. In dit artikel delen we 6 redenen waarom je met online…