Er is al jaren een voortdurend debat gaande over de vraag of online (denk aan pay-per-click, online display advertising en social media advertising) of offline (denk aan broadcast- en krantenadvertenties, collateral, direct mail, couponprogramma's, etc.) de effectievere marketingstrategie is. Het goede nieuws is dat je geen keuze hoeft te maken. Afhankelijk van je doelstellingen en je doelgroep kan je strategie zelfs het gebruik van zowel online als offline marketingtactieken omvatten. Kortom, een sterk marketingplan is een geïntegreerd marketingplan. Hieronder vind je een paar manieren waarmee je offline en online marketing perfect kunt combineren!

Inhoudsopgave

Laat je trouwe fans hun mening online geven over offline creaties 

Als je niet zeker weet welk artwork of welke afbeelding je moet gebruiken in je volgende printcampagne, buitenreclame NPB Media of evenement, post de opties dan op sociale media en vraag het je volgers. Dit is een geweldige manier om contact te maken met je publiek en hen het gevoel te geven dat ze deel uitmaken van je merk. Ondertussen kun je er zeker van zijn dat je het best mogelijke artwork gebruikt om later de aandacht van je publiek te trekken in print. 

Gebruik online CTA’s in je offline promoties

Creëer op je gedrukte advertenties redenen voor je publiek om een ​​speciale landingspagina te bezoeken (in plaats van je homepage) om contactgegevens te verzamelen voor latere follow-up. Meedoen aan een wedstrijd of gratis waardevolle content aanbieden, zoals een e-book of whitepaper, zijn goede tools om dat belangrijke e-mailadres te krijgen. Hiervoor kun je dus adverteren met bijvoorbeeld lichtmastreclame.

Maak pURL’s voor nieuwsbrieven

Dit is iets dat creatief wordt gebruikt door de marketinggemeenschap van het hoger onderwijs. Dit is hoe het werkt. Gebruik je mailinglijst om een ​​persoonlijke URL of pURL te maken, wat een URL is die is gemaakt voor een individu om de activiteit van die persoon bij te houden. Gebruik vervolgens een variabele afdrukservice om een ​​direct mailer te maken die specifiek is voor elke persoon op je mailinglijst. Het resultaat? Je kunt betrokkenheid bijhouden, informatie vastleggen en je beste prospects identificeren. 

Stimuleer selfies

Overweeg om je publiek op sociale media te betrekken via een direct mailcampagne; nodig je publiek uit om ‘selfies’ te maken en deze te delen op sociale media met behulp van specifieke hashtags om de campagne te volgen. Indiana University deed dit succesvol toen ze een hashtag gebruikten om toelating te promoten. Ze voegden #IUsaidYes toe aan de enveloppen van acceptatiebrieven, wat ertoe leidde dat studenten die de universiteit overwogen, actief selfies met hun brieven plaatsten met behulp van de hashtag. De campagne ging viraal. Probeer dit op posters, evenementafbeeldingen en andere gedrukte media om hetzelfde te doen. 

Gebruik traceerbare telefoonnummers en URL’s 

URL’s en/of telefoonnummers kunnen worden ingesteld en gekoppeld aan een bepaald stuk drukwerk. Deze verschillen van pURLS omdat de URL niet specifiek is voor één persoon, maar voor een specifieke advertentie. Door het aantal keren dat het telefoonnummer wordt gebeld of de URL wordt bezocht bij te houden, kun je het succes van de campagne bijhouden. Vergeet niet om altijd CTA’s en lead capture-formulieren te gebruiken bij het gebruik van URL’s en landingspagina’s.

Is jouw pensioenpot al gevuld voor een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Lees ook…
Stel je voor dat iemand online zoekt naar een bedrijf en jij komt naar voren, dan is het wel belangrijk dat ze weten wie erachter het bedrijf zit….
Het investeren in commercieel vastgoed kan een echte gamechanger zijn voor je bedrijf. Denk aan een eigen kantoor, een goed gelegen winkelpand of een…
Je kent vast de slogan van de Belastingdienst nog wel: “leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker”. Dat geldt ook voor je offertesoftware!…
AI is al lang geen toekomstmuziek meer. Ook voor mkb-ondernemers biedt kunstmatige intelligentie volop kansen. Maar hoe pas je het toe in je eigen…
Opvallen in een concurrerende markt begint bij een sterke merkuitstraling — en daar spelen gepersonaliseerde verpakkingen een grote rol in. Ze…
Een opgeruimd kantoor is niet alleen prettig voor het oog, maar bevordert ook de productiviteit. Werk je in een chaotische omgeving, dan kost het…