Laat je trouwe fans hun mening online geven over offline creaties
Als je niet zeker weet welk artwork of welke afbeelding je moet gebruiken in je volgende printcampagne, buitenreclame NPB Media of evenement, post de opties dan op sociale media en vraag het je volgers. Dit is een geweldige manier om contact te maken met je publiek en hen het gevoel te geven dat ze deel uitmaken van je merk. Ondertussen kun je er zeker van zijn dat je het best mogelijke artwork gebruikt om later de aandacht van je publiek te trekken in print.
Gebruik online CTA’s in je offline promoties
Creëer op je gedrukte advertenties redenen voor je publiek om een speciale landingspagina te bezoeken (in plaats van je homepage) om contactgegevens te verzamelen voor latere follow-up. Meedoen aan een wedstrijd of gratis waardevolle content aanbieden, zoals een e-book of whitepaper, zijn goede tools om dat belangrijke e-mailadres te krijgen. Hiervoor kun je dus adverteren met bijvoorbeeld lichtmastreclame.
Maak pURL’s voor nieuwsbrieven
Dit is iets dat creatief wordt gebruikt door de marketinggemeenschap van het hoger onderwijs. Dit is hoe het werkt. Gebruik je mailinglijst om een persoonlijke URL of pURL te maken, wat een URL is die is gemaakt voor een individu om de activiteit van die persoon bij te houden. Gebruik vervolgens een variabele afdrukservice om een direct mailer te maken die specifiek is voor elke persoon op je mailinglijst. Het resultaat? Je kunt betrokkenheid bijhouden, informatie vastleggen en je beste prospects identificeren.
Stimuleer selfies
Overweeg om je publiek op sociale media te betrekken via een direct mailcampagne; nodig je publiek uit om ‘selfies’ te maken en deze te delen op sociale media met behulp van specifieke hashtags om de campagne te volgen. Indiana University deed dit succesvol toen ze een hashtag gebruikten om toelating te promoten. Ze voegden #IUsaidYes toe aan de enveloppen van acceptatiebrieven, wat ertoe leidde dat studenten die de universiteit overwogen, actief selfies met hun brieven plaatsten met behulp van de hashtag. De campagne ging viraal. Probeer dit op posters, evenementafbeeldingen en andere gedrukte media om hetzelfde te doen.
Gebruik traceerbare telefoonnummers en URL’s
URL’s en/of telefoonnummers kunnen worden ingesteld en gekoppeld aan een bepaald stuk drukwerk. Deze verschillen van pURLS omdat de URL niet specifiek is voor één persoon, maar voor een specifieke advertentie. Door het aantal keren dat het telefoonnummer wordt gebeld of de URL wordt bezocht bij te houden, kun je het succes van de campagne bijhouden. Vergeet niet om altijd CTA’s en lead capture-formulieren te gebruiken bij het gebruik van URL’s en landingspagina’s.