Categorieën

Wil je meer relevante bezoekers op jouw website? Dan is zoekmachine optimalisatie (SEO) of zoekmachine adverteren (SEA) echt iets voor je. Maar hoe werkt het precies? Lees hieronder de 9 meestgestelde vragen over online marketing.

Inhoudsopgave

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

Waarom word ik op Google niet gevonden?

Dit kan verschillende oorzaken hebben; vaak missen er diverse – essentiële – onderdelen die ervoor zorgen dat een website goed scoort in de zoekresultaten.  Je kan hierbij denken aan de afwezigheid van SEO teksten of omdat er te weinig relevante websites (met een link) naar jouw website verwijzen. De oorzaak van het uitblijven van een goede vindbaarheid wordt naar voren gebracht in de quickscan.

Optimaliseren: waar begin ik?

Stap 1 is de quickscan: eerst zal er een gedegen zoekwoordenonderzoek worden uitgevoerd. Dit onderzoek geeft weer welke zoekwoorden interessant voor jou zijn om op gevonden te worden.

Hoe weet ik waar ik behoefte aan heb om beter online te scoren?

Voor jou is het belangrijk dat je voor jezelf duidelijk hebt of je op korte termijn meer aanvragen/klanten wilt. SEO kun je combineren met SEA (adverteren in Google). Op die manier denk je zowel op de korte als de lange termijn.

Is het duur om bovenaan in Google te staan?

Nee, dit kan al vanaf €75,- excl. BTW per maand. De kosten zijn afhankelijk van het werkgebied, maar ook van de hoeveelheid zoekwoorden waarmee je aan de slag wilt. Daarnaast is de prijs ook afhankelijk van de competitie in Google.

Hoe lang duurt het voordat ik resultaat zie?

Dit gebeurt vaak nadat de SEO teksten/landingspagina’s zijn toegevoegd. Hiermee maak je een grote sprong (vooruit) in de zoekresultaten. Echter duurt het wel langer voordat je merkt dat de bezoekersaantallen en/of de aanvragen toenemen. Dit komt omdat je waarschijnlijk niet direct op de eerste pagina komt. Dit heeft vaak enkele maanden nodig, afhankelijk van de competitie. Om direct meer bezoekers en/of aanvragen te genereren kun je tegelijkertijd met SEA (adverteren in Google) starten.

Ik weet weinig van technische verbeteringen, wat nu?

Dit is niet erg. Onze partners lopen elke website systematisch na op technische verbeterpunten en pakken deze aan wanneer nodig.

Moet ik zowel SEO, als SEA en linkbuilding inzetten?

Alleen SEO, het verbeteren van de website op diverse vlakken, is vaak niet voldoende. Vooral wanneer jouw concurrenten over een groot aantal links beschikken. SEA is een apart onderdeel en is handig om in te zetten voor aanvragen op de korte termijn.

Is SEA niet heel erg duur?

De kosten voor SEA zijn erg afhankelijk van de branche en van het werkgebied. 

Is linkbuilding echt nog wel van deze tijd?

Jazeker. Linkbuilding is nog steeds een essentieel onderdeel van online vindbaarheid.

Is jouw pensioenpot al gevuld een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Lees ook…
B2b marketing is voor veel ondernemingen in het midden- en kleinbedrijf de drijvende kracht achter zakelijk succes. Terwijl grote bedrijven vaak over…
Prachtige producten, uitstekende diensten, goede service. Dat is de basis van de meeste bedrijven. Maar de commerciële economie speelt een belangrijke…
Zoek je een manier om je (online) marketing- of reclamestrategie te finetunen? Gebruik dan een beproefd model dat de tand des tijds heeft doorstaan:…
Je hebt advertenties, je hebt marketing en je hebt growth hacking. Daarbij worden creatieve, onconventionele marketingmethoden gecombineerd met…
Je hebt besloten om in het diepe te springen en te starten als zelfstandige zonder personeel (zzp’er). De baas zijn over je eigen agenda is…