Verzendetiketten en labels bieden snelheid, efficiëntie en professionaliteit bij het verwerken van bestellingen en maken het mogelijk om een naadloze klantervaring te bieden. Dus als je als ondernemer bestellingen verzend, vergeet dan niet het potentieel van handige verzendetiketten te benutten.

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

Inhoudsopgave

Ieder jaar worden er wereldwijd bijna zo’n 250 miljard pakketten verzonden en dat is eigenlijk geen verrassing. Of je nu op zoek bent naar iets specifieks of niet, je opent gewoon je browser en je vindt een wereldwijde marktplaats die het gewenste product rechtstreeks bij jou thuis aflevert. Zeker gezien zowat alle fysieke winkels een online webshop hebben en de komst van apps zoals Vinted, is online bestellen tegenwoordig meer regel dan uitzondering. Of je nu lokaal iets bestelt of internationaal, het is tegenwoordig ook geen financiële aderlating meer om iets online te kopen. Het is een alledaagse realiteit geworden voor de meeste van ons en we plukken er allemaal de voordelen van.

Stickers met een missie

En als we het dan over verzenden hebben, mogen we natuurlijk niet de verzendetiketten vergeten. Die kleine, ogenschijnlijk onbelangrijke stickers die de wereld rondreizen zonder dat we er veel aandacht aan schenken, worden vaak onderschat. Als de underdogs van de logistieke wereld. Maar laten we eerlijk zijn, verzendetiketten zijn degenen die je pakketje de weg wijzen. Zonder verzendlabels zouden onze online aankopen misschien wel nooit op de juiste bestemming aankomen. Deze stickers met een missie zijn wellicht de onbezongen helden van de logistieke wereld. 

Verzendetiketten laten bedrukken

Verzendetiketten geven je pakketje ook identiteit meegeven. En in de zakelijke wereld weten we dat de details nu eenmaal het verschil maken. En als het gaat om verzenden, kunnen bedrukte verzendetiketten echt een wereld van verschil maken. Deze kleine maar krachtige labels kunnen jouw merk naar nieuwe hoogten tillen en een professionele uitstraling geven aan je verzendingen. Verzendetiketten laten bedrukken met bijvoorbeeld je logo, bedrijfsnaam en contactgegevens erop, zorgt ervoor dat jouw bedrijf direct zichtbaar is. Eigenlijk kan je zo’n etiket dan ook als een visitekaartje beschouwen. Kortom: een bedrukt verzendetiket is een veelzijdig middel, het zorgt niet alleen voor een veilige verzending, maar dient ook als een opvallend visitekaartje dat je merk laat stralen. Personaliseer ze dus met je bedrijfslogo, contactgegevens en zelfs een speciale boodschap om een gepersonaliseerde ervaring te creëren die klanten aanspreekt.

Verzendetiketten voor de zakelijke sector

Of je nu klanten wilt imponeren, je merk wilt versterken of gewoon wilt opvallen tussen de concurrentie: bedrukte verzendetiketten zijn de sleutel tot succes. Geef je zakelijke verzendingen een persoonlijk tintje en laat je verzendetiketten bedrukken met de perfecte mix van stijl en professionaliteit. Of het nu gaat om DHL-etiketten met  trackingnummer voor een correcte bezorging die makkelijk uit de printer rollen of GLS of Postnl etiketten of speciale etiketten of labels, ze zijn snel en eenvoudig te bedrukken. Het gebruik van dergelijke etiketten zorgt voor een soepele en efficiënte logistieke afhandeling, omdat het de nodige informatie bevat voor de transport- en bezorgdiensten.

Bespaar tijd

Zelfklevende etiketten zijn zijn ook een onmisbaar hulpmiddel bij het efficiënt en professioneel afhandelen van dropshipping-orders. In de dynamische wereld van e-commerce is dropshipping uitgegroeid tot een populaire manier om producten wereldwijd te verkopen zonder zelf een fysieke voorraad te hoeven beheren. Het biedt ondernemers de vrijheid om hun bedrijf op te schalen en klanten te bedienen zonder zich zorgen te hoeven maken over logistieke uitdagingen. Bedrukte verzendetiketten hebben de verzendprocessen van e-commerce bedrijven revolutionair veranderd. Met deze handige labels kun je moeiteloos en nauwkeurig verzendinformatie toevoegen aan je productverpakkingen. Ze zijn zelfklevend, zodat je ze snel en eenvoudig op de verpakking kunt aanbrengen, waardoor je kostbare tijd bespaart. 

Een echte gamechanger

Of je nu plastic zakken, dozen of enveloppen gebruikt, zelfklevende verzendetiketten passen zich moeiteloos aan verschillende materialen aan.  We kunnen wel stellen dat het gebruik van zelfklevende verzendetiketten een absolute gamechanger is. Ze stellen je in staat om op een gestroomlijnde en professionele manier bestellingen te verwerken en je merkidentiteit te versterken om een blijvende indruk achter te laten bij je klanten. Zo beheer je makkelijk de logistieke stroom van je bedrijf. En met geautomatiseerde tools en integraties kun je verzendlabels met één klik genereren en afdrukken, dat het proces aanzienlijk versneld. Door de juiste verzendinformatie op het etiket te plaatsen, zoals het afleveradres, trackingnummer en retourinstructies, minimaliseer je fouten en vermijd je onnodige verzend vertragingen.

Is jouw pensioenpot al gevuld een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Lees ook…
Ben je die eeuwige strijd tegen rommel zat? Wil je wat orde scheppen in die chaotische garage, kelder of opbergkast? Dan ben je hier aan het juiste…
Als ondernemer is het signaleren van onbetaalde facturen een onvermijdelijk onderdeel van het zakendoen. Wanneer klanten hun rekeningen niet betalen,…
Wil je als ondernemer een geschikt telefoonabonnement kiezen, dan heb je verschillende mogelijkheden. Zo heb je de optie om te kiezen voor een…
Als ondernemer is het cruciaal om vooruit te denken, vooral als het gaat om je financiële toekomst en pensioenplanning. Een van de belangrijkste…
Contentstrategie, wat is dat eigenlijk en wat komt hier precies bij kijken? Een contentstrategie is een onmisbaar onderdeel van jouw…
Bedrijven worden steeds vaker het slachtoffer van cyberaanvallen. Vaak heeft dit als doel om de ondernemer af te persen. Die moet betalen om weer…