Fulltime – Amsterdam (32-40 uur)
Ben jij onze nieuwe Online Campagne Manager die de branded content campagnes van onze partners naar een hoger niveau brengt? Heb jij sterke relatie-, projectmanagement én online marketing skills waarmee jij de beste conversie realiseert over meerdere online kanalen zoals website, e-mail, social media en paid ads? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Ervaring binnen een online media of marketing bureau, digitale uitgever of ander online georiënteerde organisatie past heel goed – je krijgt er een hecht team waar je veel impact kan maken en een fijne verhouding tussen kantoor en thuis voor terug!
Wat ga je doen?
- Als Online Campagne Manager begeleid je de campagnes van A tot Z en voert ze gelijktijdig uit voor meerdere klanten. Je bent het aanspreekpunt en sparringpartner voor klanten en begeleidt hen bij het maken van de juiste strategische keuzes, waarbij je advies en strategieën deelt voor online succes.
- Je helpt onze klanten en adverteerders bij het behalen van hun doelstellingen op het gebied van branding, inhoudelijke profilering, leadgeneratie en relatiemanagement;
- Gedurende de campagneperiode van drie maanden worden alle afgesproken kanalen van De Zaak gebruikt om de doelgroep te informeren, activeren en converteren. Dit omvat onder andere e-mails, websiteartikelen, social media posts en andere media-uitingen.
- Jij bent niet degene die de content zelf creëert. Je bent dus vooral bezig met projectmanagement en minder met operationele taken. Je geeft duidelijke aanwijzingen aan collega’s die de artikelen schrijven, funnels maken en social media posts creëren en jij geeft de final “GO”.
- Je analyseert en rapporteert continu campagneresultaten door het monitoren van KPI’s zoals pageviews en sessies. Als de resultaten niet aan de verwachtingen voldoen, worden verschillende elementen van de campagne geoptimaliseerd.
- Je start nieuwe projecten met een kick-off meeting, stelt projectplannen en planningen op, en beheert de uren en het budget
- Je zorgt ervoor dat afspraken en deadlines worden nagekomen en je fungeert als de schakel tussen de klant en interne teams zoals sales, redactie en management.
Jouw werkdag in vogelvlucht
‘s Ochtends stap je vol energie ons creatieve pand in Amsterdam binnen. Je haalt een verse koffie, lacht om een paar slechte woordgrappen van je collega’s en je dag kan beginnen. Je hebt eerst een video kick-off met het team van een nieuwe klant en bespreekt de kanalen van De Zaak (social, website en e-mail) die de eerste maand ingezet worden. Je hebt een boeiende discussie met het sales team over het optimaliseren van lopende campagnes, terwijl je tijdens de lunch met elkaar een wandeling langs de Amstel maakt. Je staat je partners te woord en duikt nog even in de cijfers voor de eindevaluatie om straks de perfecte pitch te kunnen geven aan de klant. Je sluit de dag af met je collega’s op een feestelijk event van Capital C.
Wat breng jij mee
- Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in campagne- of accountmanagement (bij voorkeur 2 jaar bij een uitgever, online marketing bureau of in de mediawereld) en je hebt een afgeronde HBO- of universitaire opleiding in een commerciële of marketing richting;
- Je hebt kennis van online marketing, websites, social media en e-mailmarketing. Je bent bekend met e-mail marketing software, design apps zoals Canva en projectmanagement tools.
- Je gaat ondernemend en resultaatgericht te werk, stuurt bij waar nodig en voelt je verantwoordelijk voor de klanten van De Zaak;
- Laat projectmanagement maar aan jou over; jij houdt moeiteloos meerdere ballen in de lucht;
- Je denkt in mogelijkheden in plaats van problemen. Als zich een probleem voordoet binnen de organisatie, kom jij tot leven en ga je vol energie aan de slag om het probleem op te lossen;
- Je kunt je makkelijk mondeling en schriftelijk uitdrukken in het Nederlands.
Wat kan je van ons verwachten
- Een marktconform salaris (dat varieert tussen de €3.500,- en €4.500,- bruto per maand exclusief bonus, afhankelijk van relevante ervaring) en goede secundaire arbeidsvoorwaarden (waaronder een opleidingsbudget, jaarlijkse winstdeling o.b.v. de prestaties van De Zaak en een pensioen);
- Een inspirerend kantoor in het meest creatieve pand in de binnenstad van Amsterdam (Capital C) en elke dag een verse lunch van De Zaak;
- We organiseren regelmatige uitjes, zoals een kerstdiner of we gaan samen naar borrels georganiseerd door Capital C met alle bedrijven uit het pand;
- We bieden niet alleen een positieve werksfeer door ons hechte team, maar ook een team van intelligente en ambitieuze collega’s van wie je echt kunt leren. Het team bestaat op dit moment uit +10 mensen, benieuwd wie er bij De Zaak werken? Meet ons team!
- We zijn nog lang niet uitgegroeid, daarom draag je niet alleen bij aan je eigen groei, maar ook aan de groei van De Zaak. We vieren onze successen uitgebreid met elkaar en gaan er samen op uit!
Over De Zaak – Al 30 jaar een begrip binnen ondernemend Nederland
Sommigen spreken over kleine ondernemers. Wij spreken liever over echte ondernemers: de mannen en vrouwen die hun bedrijf niet vanuit de hoogte aansturen, maar hun bedrijf zijn. Ze hebben hun hele eigen stijl, ze geven kleur, ze verbinden, ze laten zien dat “het” kan, aan zichzelf en aan ons allemaal. Ondernemers geven smaak aan de wereld en lossen veel van haar problemen op. Wij geven elke dag 100% om de ondernemers van Nederland in staat te stellen hun ondernemersdroom te realiseren.
De Zaak is al 30 jaar uitgever van nieuws en advies voor ondernemers. Elk jaar komen er 1,5 miljoen bezoekers op onze website (www.dezaak.nl), naast ons bereik via de nieuwsbrief en socials. Ook worden 1000 leden elke dag bijgestaan met advisering en het maken van juridische documenten via ons eigen platform MijnZaak.
Interesse?
Wil jij ons team komen versterken? Solliciteer dan met jouw motivatie en CV via het formulier op deze pagina. Heb je nog vragen over de vacature? Neem dan contact op met justus@dezaak.nl (dit e-mailadres is niet om te solliciteren). Het sollicitatieproces is overzichtelijk en bestaat uit een telefonische kennismaking en een eerste en tweede gesprek met verschillende mensen uit het bedrijf, zodat jij en wij een goed beeld kunnen vormen van elkaar.
Voldoe jij niet aan alle bovengenoemde punten, maar word je wel enthousiast van onze missie en wil je bijdragen aan de groei van De Zaak, dan is jouw sollicitatie van harte welkom!
Sollicitatieproces