Categorieën

Als bedrijf wil je je graag laten zien op verschillende beurzen of evenementen. Misschien organiseer je wel een tof congres voor andere ondernemers of vakgenoten. En wat dacht je van een evenement voor medewerkers rondom een groot sportevenement waar je sponsor van bent met je bedrijf. De rol van visuele presentatie is hierbij heel belangrijk, zowel binnen als buiten.

Inhoudsopgave

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

Als organisatie of deelnemer van een evenement streef je er natuurlijk naar om de aandacht van bezoekers te trekken, vast te houden en natuurlijk om een blijvende indruk achter te laten. Een krachtige en veelzijdige oplossing die daar zeker een bijdrage aan zal leveren, is het LED-scherm. LED-schermen hebben heldere kleuren, scherpe beelden en flexibele toepassingen. Geen wonder dat LED-schermen veel gebruikt worden bij presentaties en meer.

Kracht van visualisatie

Een van de belangrijkste voordelen van LED-schermen op evenementen is hun vermogen om informatie op een indrukwekkende en boeiende manier te visualiseren. Of het nu gaat om productlanceringen op een beurs, bedrijfspresentaties op de zaak of educatieve seminars tijdens congressen, LED-schermen bieden een dynamisch medium om de boodschap over te brengen. De helderheid en kleurrijkheid van LED-displays trekken onmiddellijk de aandacht en zorgen voor een memorabele ervaring. Hoewel de schermen met LED heel helder zijn, hoeven ze niet verblindend te werken. Dat zorgt ervoor dat de getoonde beelden veel beter worden ontvangen.

Flexibiliteit in grootte en vorm

Je kan LED huren in diverse groottes en vormen. Vooral de vrijstaande opstellingen kun je zo groot en imposant maken als je wilt. Hierdoor pas je met gemak de LED opstelling aan, aan de unieke eisen van het evenement. Of het nu gaat om een kleine beursstand of een groot congrespodium, LED-displays kunnen op maat worden gemaakt om de ruimte optimaal te benutten. De flexibiliteit in grootte en vorm geeft organisatoren de vrijheid om creatief te zijn in het ontwerp van hun stands en podia.

Ideaal voor grote evenementen

Wanneer je grote groepen deel wil maken van een unieke belevenis, dan bieden LED schermen ook zeker uitkomst. Een sportevenement, festival of concert kun je door middel van verschillende grote schermen voor binnen of buiten aan een zeer grote groep tonen. Op die manier geniet iedereen mee, van voor tot helemaal achterin. Als het om een buitenevenement gaat, dan zijn er speciale LED-displays voor. Deze zijn bestand tegen de weersomstandigheden. Er zijn zelfs speciale mobiele LED trailers waar het scherm al helemaal is ingebouwd. Trailer neerzetten, feed aansluiten en genieten maar.

Real-time informatievoorziening

In de snelle wereld van evenementen, beurzen, congressen en festivals is het belangrijk om bezoekers direct van relevante informatie te kunnen voorzien. Bijvoorbeeld het programma van de dag, informatieve filmpjes over producten of een menukaart. LED-schermen bieden de mogelijkheid om real-time updates en livefeeds weer te geven. Of het nu gaat om het tonen van sociale media-updates van je bedrijf zelf of van bezoekers, actuele programma’s, het weerbericht of live (sport)statistieken; LED-displays houden het publiek geïnformeerd en betrokken.

Milieuvriendelijkheid en energie-efficiëntie

In vergelijking met traditionele displays zijn LED-schermen milieuvriendelijker en energiezuiniger. Van LED verlichting is sowieso bekend dat het een langere levensduur heeft en veel minder energie verbruikt. Dat is gunstig voor het milieu en voor de energierekening van de organisator of de locatie. Duurzaamheid is een belangrijk aspect in de evenementenindustrie. Er wordt immers steeds meer gekeken naar hoe we bijvoorbeeld single use plastic uit de evenementenbranche kunnen krijgen. Met LED-verlichting zet je in ieder geval al in op duurzaamheid.

Verhoogde zichtbaarheid en herkenbaarheid

Op drukke beurzen en congressen wil je opvallen met je bedrijf, product of dienst. Dat is soms lastig wanneer er veel standhouders zijn en de bezoeker wordt overspoeld met kleuren, geuren en geluiden. Een mooi, groot LED-scherm met een opvallende visuele presentatie kan je merk of bedrijf duidelijk onderscheiden van de concurrentie. Zo maak je het je bezoekers makkelijker om zich een stand of presentatie te herinneren. Zorg hierbij natuurlijk wel voor een presentatie, bedrijfsfilm of slideshow die helemaal aansluit bij je bedrijf en product.

Presenteer je bedrijf via LED

LED-schermen nemen een steeds prominentere rol in bij beurzen, congressen en festivals. Natuurlijk zijn er nog tal van andere toepassingsmogelijkheden die goed bij de strategie van je bedrijf kunnen passen. Wat dacht je van een LED-scherm bij de entree van je winkel of zaak met een kleurrijke boodschap, de laatste aanbiedingen of meer. Ook in een winkelcentrum of traverse kan een groot LED-scherm uitkomst bieden. Bijvoorbeeld als een bewegende muur vol mooie beelden die de bezoeker van A naar B begeleidt. Er zijn vast veel mooie toepassingen te vinden die passen bij je bedrijf, waarvoor je een LED-scherm voor binnen of buiten zou willen huren.

Is jouw pensioenpot al gevuld een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Lees ook…
Bedrijfsevenementen vergen veel planning om vlekkeloos te verlopen en het beoogde effect op je publiek te hebben. Als ze correct worden uitgevoerd,…
Het belang van verlichting in een werkomgeving kan niet voldoende worden benadrukt….
Als ondernemer speelt het beheren van energie een grote rol. Het is daarom ook belangrijk om zo efficiënt mogelijk met energie om te gaan en zo veel…
Ben je op zoek naar een goedkope Schiphol taxi om geld te besparen op je vervoer van en naar de luchthaven? Dan ben je hier aan het juiste adres! In…
Vaak denken we dat we alles maar zelf moeten kunnen in het leven. We moeten een drempel over om naar de huisarts of de psycholoog te gaan, laat staan…
Sinds de corona tijd is thuiswerken voor veel bedrijven de norm geworden. Zelfs nu iedereen weer terug naar kantoor kan om te werken, kiezen toch veel…