Wilt u weten wat de zwakke kanten van uw bedrijf zijn? Welke externe factoren uw succes nadelig kunnen beïnvloeden? Doe dan jaarlijks een risico-analyse. U kunt dan altijd effectief ingrijpen als dat nodig is. Deze documenten helpen u daarbij.

Inhoudsopgave

Ontdek universele strategieën voor bedrijfsgroei die werken in elke sector; download het whitepaper en begin vandaag nog met het transformeren van jouw onderneming.

Breng risico’s in kaart

Ondernemen betekent risico’s nemen, ook in onzekere economische tijden zoals nu. Maar het is wel zo prettig als u die risico’s van tevoren in kaart hebt gebracht, zodat u tijdig maatregelen kunt treffen.

Een risico-analyse, als onderdeel van een SWOT (strengths, weaknesses, opportunities, threats)-analyse, geeft zicht op de zwakke punten binnen uw bedrijf en bedreigingen van buiten.

Download hier het document

Risico-analyse »

Het kost niet veel tijd

Eens per jaar de analyse opnieuw uitvoeren is zeker geen overbodige luxe. Veel tijd kost het niet. Maximaal drie uur bent u er, samen met twee of drie collega’s, medewerkers of goede relaties mee bezig.

Vraag niet zomaar iemand om mee te doen. Kies mensen die goed mee kunnen denken over het bedrijf en de markt kennen. Ook een klant waar u een goede band mee heeft, kan van toegevoegde waarde zijn.

Dit levert een risico-analyse op

– Een overzicht met de voornaamste risico’s voor uw bedrijf
– Een inschatting van de kans dat een risico zich voordoet
– De gevolgen voor uw bedrijf wanneer een risico zich voordoet
– Aanzet tot een actieplan om de juiste maatregelen te nemen

Extra downloads: Informatie en agenda


Onderstaande documenten (in Word) kunt u afzonderlijk downloaden. De informatie stuurt u naar de mensen die aan de risico-analyse deelnemen, zodat ze zich kunnen voorbereiden. Volg de agenda voor een efficiënte en effectieve bijeenkomst.

Downloads: uitnodiging en agenda

Informatie voor de bijeenkomst »
Agenda voor de bijeenkomst »

Ontgrendel het potentieel van jouw onderneming met deze bewezen groeiformules; download het whitepaper en zie direct resultaat.

Lees ook…
Wat staat er dit en het komend jaar op de agenda met betrekking tot regelgeving en belastingen? En wat zijn de belangrijkste data waarmee je iets kunt…
Wil je jouw concurrerende producten overtreffen en omzetgroei realiseren? Richt je dan op de bestaande positionering van je merk en kijk je dit kunt…
Efficiënt voorraadbeheer bereik je met de perfecte balans. Aan de ene kant wil je geen nee verkopen aan je klanten. En aan de andere kant wil je je…
Het leven van een ondernemer kan intens zijn. Je wilt alles uit je bedrijf halen en er ook zijn voor je familie en vrienden. En niet te vergeten: af en…
Het is vakantie en eindelijk heb je de tijd om te lezen. Wat is er niet heerlijker dan een boek waaraan je ook na de vakantie nog wat hebt. En dat ook…
Klanttevredenheid verhogen is belangrijk voor het succes van je bedrijf. Hoe verhoog je klanttevredenheid? Waar moet je op letten en wat zijn…