Wilt u weten wat de zwakke kanten van uw bedrijf zijn? Welke externe factoren uw succes nadelig kunnen beïnvloeden? Doe dan jaarlijks een risico-analyse. U kunt dan altijd effectief ingrijpen als dat nodig is. Deze documenten helpen u daarbij.

Inhoudsopgave

Het kan anno 2024 toch niet zo zijn dat jij je ambitie als ondernemer niet waar maakt. Kom naar het webinar → Groeiplan 2024

Breng risico’s in kaart

Ondernemen betekent risico’s nemen, ook in onzekere economische tijden zoals nu. Maar het is wel zo prettig als u die risico’s van tevoren in kaart hebt gebracht, zodat u tijdig maatregelen kunt treffen.

Een risico-analyse, als onderdeel van een SWOT (strengths, weaknesses, opportunities, threats)-analyse, geeft zicht op de zwakke punten binnen uw bedrijf en bedreigingen van buiten.

Download hier het document

Risico-analyse »

Het kost niet veel tijd

Eens per jaar de analyse opnieuw uitvoeren is zeker geen overbodige luxe. Veel tijd kost het niet. Maximaal drie uur bent u er, samen met twee of drie collega’s, medewerkers of goede relaties mee bezig.

Vraag niet zomaar iemand om mee te doen. Kies mensen die goed mee kunnen denken over het bedrijf en de markt kennen. Ook een klant waar u een goede band mee heeft, kan van toegevoegde waarde zijn.

Dit levert een risico-analyse op

– Een overzicht met de voornaamste risico’s voor uw bedrijf
– Een inschatting van de kans dat een risico zich voordoet
– De gevolgen voor uw bedrijf wanneer een risico zich voordoet
– Aanzet tot een actieplan om de juiste maatregelen te nemen

Extra downloads: Informatie en agenda


Onderstaande documenten (in Word) kunt u afzonderlijk downloaden. De informatie stuurt u naar de mensen die aan de risico-analyse deelnemen, zodat ze zich kunnen voorbereiden. Volg de agenda voor een efficiënte en effectieve bijeenkomst.

Downloads: uitnodiging en agenda

Informatie voor de bijeenkomst »
Agenda voor de bijeenkomst »

Het is tijd voor een nieuw idee over groei. Meld je aan voor het webinar ‘Groeiplan 2024’

Lees ook…
Financiering vinden voor je bedrijf kan ingewikkeld en duur zijn. Je kunt een bank niet voldoende zekerheid bieden. Of de rente is erg hoog. Hoe kun je…
Succesvol ondernemen is voor een flink deel afhankelijk van je zakelijk netwerk. Als zelfstandige is het belangrijk zichtbaar te zijn, zodat je wordt…
Klanttevredenheid verhogen is belangrijk voor het succes van je bedrijf. Hoe verhoog je klanttevredenheid? Waar moet je op letten en wat zijn…
Ga je een bedrijf starten? Heb je een innovatief idee? Of verandert de markt waarin je actief bent? Dan kun je gebruikmaken van het Business Model…
Woensdag 15 maart 2023 mogen we het stemhokje in om onze vertegenwoordigers in de provincie te kiezen. De Provinciale Statenverkiezingen staan in de…
Efficiënt voorraadbeheer bereik je met de perfecte balans. Aan de ene kant wil je geen nee verkopen aan je klanten. En aan de andere kant wil je je…