In Microsoft Word wordt een gebruiker 'live' gecorrigeerd bij eventuele foute spelling van een woord. In Excel staat spellingcontrole standaard niet aan. Zo controleer je de spelling in Excel (+ video-instructie).

Deze tip is van toepassing op:

  • Microsoft Excel 2010

Spelling laten controleren tijdens het werken
De Help-functie van Excel is hier niet heel erg duidelijk over. De help geeft op een bepaalde plek aan dat je de spellingcontrole in Excel ook tijdens het typen kunt instellen, maar dat kan niet.
Op andere plekken wordt dat wel duidelijk vermeld.

Spelling in één keer controleren

  • Kies voor tabblad >> Controleren
  • Kies voor >> Spelling
  • Excel start de spellingscontrole, zoals we die ook kennen uit Word.
  • Accepteer de voorgestelde wijzigingen of voeg een bepaald woord toe aan de woordenlijst x Let er wel op dat je onder in dit scherm de juiste taal hebt geselecteerd.
  • Juist wanneer je Excel sheet Nederlands is, kun je veelgebruikte termen (vakjargon) toevoegen aan de lijst.

Video-instructie

Sneltoets voor spellingcontrole
En natuurlijk heeft ook deze optie een sneltoets. Met de functietoets F7 wordt de spellingcontrole gestart.

Werkinstructie met schermafdrukken bij Easy Learning
Op de website van Easy Learning is deze Microsoft Office tip uitgewerkt met duidelijke schermafdrukken. 

 

Over de auteur
Easy Learning levert via de website gratis computertips voorzien van handige schermafdrukken, voorbeeldbestanden en filmpjes. Easy Learning is leverancier van Online trainingen. Met Microsoft Office E-learning cursussen studeer je in je eigen tempo en tijd.

 

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Lees ook…