SEO is een begrip wat we overal voorbij zien komen, maar waar de vinger niet altijd precies op kunnen leggen. Het is echter wel heel belangrijk voor de vindbaarheid van jouw webshop of website, zeker voor de zakelijke klant. SEO is namelijk een containerbegrip voor alle handelingen en acties die ondernomen kunnen worden om de vindbaarheid van de website in grote zoekmachines -in de praktijk vaak Google- te verhogen. Wat wel werkt en waar je geen energie in hoeft te steken qua SEO op zakelijk gebied? Hier lees je het.

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

Inhoudsopgave

SEO of SEA?

Twee begrippen die nogal eens door elkaar worden gehaald zijn SEO en SEA. Dit is ook logisch, want met beide wordt geprobeerd hetzelfde resultaat te bereiken. Namelijk, een optimale vindbaarheid online van de website en webshop. Het verschil zit ‘m erin dat het bij SEA gaat om betaalde, advertentie content. En bij SEO juist om acties waarvoor je primair niet betaalt, maar wel (organisch) resultaat bieden.

SEO vraagt echter meer tijd om effect te hebben, maar geeft daarentegen ook weer een duurzamer resultaat. Wanneer je op zakelijk gebied resultaat wilt boeken op het gebied van SEO, is het aan te raden iemand in dienst te nemen die dit primair tot zijn takenpakket kan rekenen. Mocht je een klein bedrijf hebben, dan is het ook mogelijk om echt resultaat te behalen door een professional in te huren. Ben je gevestigd in Brabant? Dan kun je bijvoorbeeld een online marketing bureau uit Eindhoven inschakelen. Het fijne is dat het niet uitmaakt waar dit bedrijf fysiek zit, online ben je overal binnen een fractie van een seconde. 

Wat te doen voor SEO als zakelijke website?

Naast dat je voor groots resultaat je SEO-strategie het beste door een professional kunt laten bepalen, zijn er ook acties die je zelf ondertussen kunt nemen of vragen aan je medewerkers om scherp op te zijn. Het bijhouden van een periodieke blog op je site -vol met relevante zoekwoorden voor jouw niche- is hier een voorbeeld van. Laat iedere week een andere werknemer een inhoudelijk sterke blog schrijven, dit zal op lange termijn het resultaat bevorderen. Ook het koppelen van je social media-accounts aan je website levert een betere vindbaarheid op. Zorg er dan wel weer voor dat deze accounts een beetje actief worden onderhouden. Ook het verwerken van nieuwe plug-ins op je site en je content af en toe (zinnig) vernieuwen zorgt voor beter resultaat. Die laatste twee zijn dan wel weer zaken die je beter door een ervaren SEO-marketeer kunt laten doen. 

Het resultaat?

Uiteindelijk blijft het zelfs voor de meest ervaren marketeer gedeeltelijk gissen wat nu echt 100% werkt. Dit komt doordat Google de kaarten tegen de borst houdt, niemand weet precies wat het Google algoritme écht inhoudt.  Inmiddels is door veel ervaring duidelijk welke acties wel van invloed zijn en welke iets minder, maar echt een lijstje met de top 10 van beste SEO-acties gaat Google zelf niet uitgeven. Het resultaat van je SEO kan dan door de jaren heen ook fluctueren van zeer goed tot weer wat minder goed. 

Kortom, goede zichtbaarheid en vindbaarheid door middel van SEO vraagt de nodige tijd, inzet en geduld. Ook op zakelijk gebied. Dat je toch weer even tijdelijk wegzakt in de resultaten, dat is heel goed mogelijk. Laat het je er echter niet van weerhouden er veel tijd aan te besteden, dit hoef je niet zelf te doen. Huur een expert in die precies weet wat hij of zij doet, dan weet je zeker dat je het optimale eruit haalt. Uiteindelijk zorgt het ervoor dat jouw online business gevonden gaat worden!

Is jouw pensioenpot al gevuld een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Lees ook…
Moderne magazijnen staan voor de uitdaging om snel en kostenefficiënt te opereren in een steeds veranderende logistieke omgeving. Intralogistieke…
Een kantoorpand is nou niet het eerste wat in je hoofd opkomt als je denkt aan een inspirerende, positieve en productieve plek. Heel gek eigenlijk,…
Sinds de pandemie is thuiswerken voor veel bedrijven onderdeel van het nieuwe normaal, zelfs nu het eigenlijk niet meer noodzakelijk is dat we zo veel…
Zwitserland staat wereldwijd bekend als een belangrijk zakenland. Dit heeft met name te maken met de grote bankensector in dit land. Ook veel…
Geef jij wel eens relatiegeschenken aan klanten? Het eind van het jaar is een tijd waarin dit vaak gebeurt, net als kerstpakketten eigenlijk: beide…
De voedselveiligheid is een belangrijk onderwerp voor zowel consumenten als producenten. Het is daarom van groot belang dat er voldoende toezicht wordt…