3 praktische tips voor Google docs
Google docs is in vrij korte tijd het meest gebruikte gratis tekstverwerkingsprogramma geworden. Een drietal praktische tips

Inhoudsopgave

1. Nieuwe items

Google Documenten opent een bestand standaard in een nieuw venster. U kunt het item ook in het venster laten openen, wat u al heeft openstaan.
  1. Kies voor Instellingen. Op de tab Algemeen kiest u bij de optie ‘Waar items worden geopend’ voor de optie In het huidige venster.
  2. Bevestig met een klik op Opslaan.

2. Bericht bij wijziging

Werkt u vaak met gedeelde documenten, en wilt u niet telkens handmatig controleren op veranderingen? U kunt in Google Docs uitvoerig instellen hoe u van veranderingen op de hoogte wordt gesteld.
  1. Open eerst  het gedeelde document.
  2. Kies nu Extra – > Meldingsregels. U kunt ervoor kiezen om een melding te krijgen wanneer er een wijziging plaatsvindt of – afhankelijk van het document – wanneer er op het blad iets wijzigt. U kunt er ook voor kiezen om dagelijks een e-mail te ontvangen. Hier geeft u aan of u dagelijks of onmiddellijk een melding wilt ontvangen.
  3. Klik tot slot op Opslaan.

3. Houd uw startpagina overzichtelijk

Na verloop van tijd kan de startpagina van Google Documenten aardig vol raken. Tijd om de pagina op te schonen. Documenten die u niet meer wilt zien, kunt u van de startpagina verwijderen.
  1. Klik met de rechtermuisknop op het document dat u niet meer wilt zien. Kies voor Niet op Startpagina weergeven. Het document wordt verborgen.
Zakelijke autoverzekering
Uitgebreide dekking, een uitstekende service en extra exclusieve collectieve korting via De Zaak. Benieuwd hoeveel jij kan besparen?
De Zaak Magazine is terug
Ter ere van ons 30 jarig jubileum brengen we het vertrouwde De Zaak Magazine weer tot leven, mits 2000 ondernemers zich aanmelden. Doe jij ook mee?
Lees ook…
Ben je een groot deel van je tijd kwijt aan steeds terugkerende werkzaamheden? Stel je eens voor dat je deze dagelijkse, wekelijkse, maandelijkse of…
Wil je een mailing versturen, adresstickers maken of een verhuisbericht versturen? Dan kun je de adressen vanuit Outlook exporteren naar…
Wanneer je in Excel gegevens gebruikt die worden aangeleverd, zijn deze niet altijd in het formaat wat je zelf zou willen. Een voorbeeld is tekst die…