Google docs is in vrij korte tijd het meest gebruikte gratis tekstverwerkingsprogramma geworden. Een drietal praktische tips

Inhoudsopgave

1. Nieuwe items

Google Documenten opent een bestand standaard in een nieuw venster. U kunt het item ook in het venster laten openen, wat u al heeft openstaan.
  1. Kies voor Instellingen. Op de tab Algemeen kiest u bij de optie ‘Waar items worden geopend’ voor de optie In het huidige venster.
  2. Bevestig met een klik op Opslaan.

2. Bericht bij wijziging

Werkt u vaak met gedeelde documenten, en wilt u niet telkens handmatig controleren op veranderingen? U kunt in Google Docs uitvoerig instellen hoe u van veranderingen op de hoogte wordt gesteld.
  1. Open eerst  het gedeelde document.
  2. Kies nu Extra – > Meldingsregels. U kunt ervoor kiezen om een melding te krijgen wanneer er een wijziging plaatsvindt of – afhankelijk van het document – wanneer er op het blad iets wijzigt. U kunt er ook voor kiezen om dagelijks een e-mail te ontvangen. Hier geeft u aan of u dagelijks of onmiddellijk een melding wilt ontvangen.
  3. Klik tot slot op Opslaan.

3. Houd uw startpagina overzichtelijk

Na verloop van tijd kan de startpagina van Google Documenten aardig vol raken. Tijd om de pagina op te schonen. Documenten die u niet meer wilt zien, kunt u van de startpagina verwijderen.
  1. Klik met de rechtermuisknop op het document dat u niet meer wilt zien. Kies voor Niet op Startpagina weergeven. Het document wordt verborgen.
Lees ook…
ChromeOS is een besturingssysteem voor je computer. Net als bijvoorbeeld Windows van Microsoft of macOS van Apple. Maar dan minder bekend, zeker in de…
Outlook kent vanaf versie 2013 een functie ‘onbelangrijke mail’. Dit is een zelflerende functie, maar ben je het wel eens met Outlook? Zo schakel je de…
Wanneer je in Excel gegevens gebruikt die worden aangeleverd, zijn deze niet altijd in het formaat wat je zelf zou willen. Een voorbeeld is tekst die…
Wil je een mailing versturen, adresstickers maken of een verhuisbericht versturen? Dan kun je de adressen vanuit Outlook exporteren naar…