E-mailberichten worden meestal direct verzonden, maar soms is het handig om zelf vooraf de verzenddatum en het tijdstip in te stellen. Lees hier hoe u dat doet.

Inhoudsopgave

Maximale omzet voor je webshop of e-commerce platform in 2024 met e-mailmarketing. Download nieuwe whitepaper >>

Instellen tijdstip van verzenden

•    Maak een e-mailbericht, zoals u dat gewend bent
•    Klik op tab >> Opties
•    Klik in groep >> Meer opties op >> Bezorging uitstellen
•    Geef bij >> Niet bezorgen vóór de datum en tijd op
•    Klik op >> Sluiten
•    Druk op >> Verzenden
•    Het bericht blijft nu in postvak uit staan totdat het moment van verzenden is aangebroken

LET OP

Als de mail op een losse pc staat, moet deze wel aan staan op het moment van verzenden. Heeft u een mailserver, dan regelt de server dat.

Wanneer handig

In alle situaties waarbij u nu al weet wat u wilt schrijven in de mail, maar nog niet wilt dat de geadresseerden hem ontvangen.
•    Bij evenementen en andere uitnodigingen
•    Na evenementen voor mail met een evaluatie
•    Persberichten

Wanneer niet handig

Mensen gebruiken deze mogelijkheid ook weleens om mail ‘heel laat’ te versturen. Besef dat op de achtergrond nog precies is te zien wanneer de mail is gemaakt. Dus om een manager te imponeren, zult u iets anders moeten verzinnen.

Werkinstructie met schermafdrukken bij Easy Template

Op de website van Easy Template is deze Microsoft Office tip uitgewerkt met duidelijke schermafdrukken.

Bekijk deze Office tip op: Tijdstip instellen verzenden mail »

Deze tip is van toepassing op
•    Microsoft Outlook 2007
•    Microsoft Outlook 2010

Over de auteur
Deze download wordt u aangeboden door Easy Template, leverancier van Verlofregistratie software en Online Microsoft trainingen.

Wist je dat e-mailmarketing steeds effectiever wordt door nieuwe regelgeving? Leer hoe jij maximaal deze kant benut met de whitepaper ‘maximale omzet e-mailmarketing’

Lees ook…
i.s.m.
Als ondernemer anticipeer en reageer je continu op een breed scala aan uitdagingen, trends en ontwikkelingen. Ook op het gebied van marketing, het…
i.s.m.
E-mailmarketing heeft een enorme positieve impact op je business. Misschien zet je e-mail daarom ook al in om je (potentiële klanten) te bereiken en…