Ondernemersorganisatie Connected Commerce Council (3C) roept kleine bedrijven en ondernemers op om samen met 3C te strijden tegen op handen zijnde digitale regelgeving van de EU, waaronder een mogelijk verbod op gerichte online reclame.

De Europese wet op de digitale markten dreigt de werking van de digitale economie fundamenteel te veranderen door grote digitale bedrijven te dwingen veranderingen door te voeren die grote gevolgen kunnen hebben voor de bedrijfsvoering van kleine ondernemingen. Deze veranderingen zullen het voor kleine bedrijven moeilijker en duurder maken om digitale diensten te gebruiken. Eén voorstel zou zelfs gerichte onlinereclame verbieden, hoewel dit het meest betaalbare en effectieve marketinginstrument voor kleine bedrijven kan zijn.

Hoewel de Digital Markets Act in de eerste plaats gericht is op grote platforms zoals Amazon, Google en Facebook, gebruiken miljoenen kleine en middelgrote bedrijven deze platforms om reclame te maken, goederen en diensten te promoten en verkopen en e-mail en andere activiteiten te beheren. Aangezien kleine bedrijven nog maar net beginnen te herstellen van de COVID-19-economie, vindt 3C dat er geen nieuwe regelgeving moet komen die het voor kleine bedrijven moeilijker of duurder maakt om digitale hulpmiddelen te gebruiken. 

U wordt uitgenodigd om kleine bedrijven en ondernemers te helpen beschermen door gratis lid te worden van 3C en een brief te ondertekenen aan uw Europarlementariër. Help 3C een sterk signaal naar Brussel te sturen!  

Share on print
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Lees ook…