Van SEO tot social media marketing

Ben jij online nog niet goed zichtbaar of zelfs onvindbaar? Dan is het tijd om met marketing aan de slag te gaan! We leven tegenwoordig in een digitale wereld waar online marketing onmisbaar is geworden. Zowel de verkoop van producten als aanvragen verlopen namelijk steeds vaker via het internet.

Online Marketing Bureau: Waarom?

Met deze groeiende online markt is het daarom cruciaal dat jij makkelijk te vinden bent. Want een hogere vindbaarheid resulteert in meer bezoekers & meer klanten.

3 voordelen van Online Marketing Bureau

1) Snel meer naamsbekendheid
2) Snel meer relevante bezoekers naar je website
3) Snel meer verkopen en aanvragen (=meer omzet!)
Online Marketing Bureau: Wat is er mogelijk?

Hoe wil jij jouw online zichtbaarheid vergroten? Afhankelijk van jouw budget, jouw doelstellingen en wensen is er altijd een perfecte online marketing methode te vinden. Bekijk hieronder direct welke strategie bij jou past.

  • SEA (zoekmachine adverteren):

SEA is de afkorting voor Search Engine Advertising. Via SEA kan je goed jouw gewenste doelgroep bereiken door middel van de juiste zoekwoorden. Het mooie van deze vorm van adverteren is dat mensen specifiek naar jouw product of dienst op zoek zijn. Bovendien betaal jij alleen voor de kliks op jouw advertentie.

  • SEO (zoekmachine marketing):

SEO is de afkorting voor Search Engine Optimisation, zoekmachine optimalisatie. Met de juiste techniek en inspanningen kan je hoger gaan ranken in Google en genereer je hierdoor meer traffic naar jouw website. Je betaalt niet voor een advertentie of kliks, je verschijnt wel hoog in de zoekresultaten van jouw gewenste doelgroep. Ideaal toch?

  • E-mailmarketing:

Zoek jij misschien een online marketing bureau die gespecialiseerd in e-mailmarketing? E-mailmarketing blijft een enorm effectieve marketing tool. Met relevante content en een goede call-to-action genereer je direct goede traffic naar jouw website. Je bouwt een band op met je doelgroep en door de vele segmentatie en personalisatie mogelijkheden zorg je altijd dat jouw bericht persoonlijk en waardevol is voor de ontvanger.

  • Social Media Marketing:

Zorg voor meer relevante traffic naar jouw website via de online kanalen zoals Facebook, Instagram, LinkedIn of Youtube. TIP: Denk van tevoren goed na op welk kanaal jouw doelgroep te vinden is. Hierdoor geef jij je geld altijd optimaal uit.

  • Conversie optimalisatie:

Zie je wel veel bezoekers op jouw website, maar worden ze geen klanten? Dan moet je aan de slag met de optimalisatie van je website. Onderschat niet het effect van een optimale indeling, een goede look-and-feel en een duidelijke actieknop. Door dit te optimaliseren, krijg jij meer klanten en dat voor minder kosten per klant.

  • Internet marketing consultancy:

Zoek jij een sparringspartner om jouw online activiteiten te verbeteren? Een online marketing bureau die jouw website en online marketing activiteiten eens goed onder de loep neemt? Onafhankelijk advies, handige tips en strategische oplossingen op maat. Kortom, voor al jouw marketing vraagstukken ontvang jij een passende oplossing!

Nog geen eigen bedrijfswebsite? Kijk dan op een website laten maken. Zo heb jij een snel en eenvoudig professionele website.

Online marketing bureau zorgt voor groei

Online Marketing Bureau: Adverteren of organisch?

Veel mensen halen nog steeds deze verschillende marketing methodes door elkaar. Begrijpelijk, want beide hebben met zoekmachines en zoekwoorden optimalisatie te maken. Toch is de aanpak erg verschillend. Bedenk bij het kiezen van een  online marketing bureau dus goed welke strategie jij wilt gebruiken.

SEA (Search Engine Optimisation)

Iedereen kent ze wel: de advertenties die bovenaan in Google verschijnen als je iets opzoekt. Met SEA investeer je in deze advertenties en betaal je voor iedereen die hierop klikt. Door de optimalisatie van je zoekwoorden zijn jouw advertenties direct zichtbaar voor jouw gewenste doelgroep.

  • ‘Search Engine Advertising’
  • Betaald verkeer naar jouw website
  • Resultaten direct zichtbaar
  • Resultaten zolang je adverteert/betaalt
  • Kosten per klik van potentiële klant

SEO (Search Engine Optimization)

Het liefst wil jij gevonden worden op de eerste pagina zonder dat je hiervoor moet betalen. Met SEO kan dit! Optimaliseer de zoekwoorden op je website en bouw je autoriteit op door externe links naar jouw website. Het kost enige inspanning, maar de effecten van SEO zijn langdurig én gratis.

  • ‘Search Engine Optimization’
  • Organisch (gratis) verkeer naar jouw website
  • Resultaten na aantal maanden zichtbaar
  • Langdurige resultaten & effect
  • Kliks gratis (eventueel kosten SEO expert)

Online marketing bureau: Expert nodig?

Als klein bedrijf is het toch ergens wel spannend om online te gaan adverteren. Vooral als je zelf niet de expertise hebt. Juist hierom kan het verstandig zijn om een specialist in handen te nemen.

Met de juiste strategie kan jij namelijk grote stappen zetten voor je bedrijf. Je creëert meer relevante traffic naar je website, die ook beter gaan converteren door de optimale indeling van je website.

Bepaal samen met een expert wat jouw dagelijkse budget wordt. TIP: Begin op kleine schaal en indien succesvol, kan je dit langzaam steeds meer opschalen. Zo voorkom je de grote risico’s.

Zie zonder eigen inspanning je cijfers omhoog schieten. Kortom, een kleine investering die je bedrijf enorm kan laten groeien.

Lees ook…
Het versturen van commerciële e-mail naar consumenten en bedrijven is aan nogal wat regels gebonden. Hieronder een beknopte uitleg over waar je…
Vragen stellen is een belangrijk onderdeel van ieder gesprek, dus ook van een verkoopgesprek. Je kunt het gesprek in de gewenste richting sturen door…
Je e-mails bij klanten en relaties bezorgen, wordt steeds lastiger. Spamfilters houden veel berichten tegen, terwijl je het volste recht hebt om…
Wil je zeker weten dat je e-mailings in de inbox van de ontvanger komen? Zorg er dan voor dat ze niet als spam worden gezien. Dat blijkt in de praktijk…
Een verkoopbrief voor een potentiële klant, een schriftelijke reactie op een klacht of een uitnodiging voor de jaarlijkse borrel met belangrijke…
Een goed opgebouwde database met e-mailadressen is een van de succesfactoren van geslaagde e-mailmarketing. Voor adressen hoef je niet direct bij een…