Tegenwerping 1. “We hebben geen budget”
Uw reactie:
mutual benefit is.
Overigens kan het best zo zijn dat er wel degelijk budget beschikbaar is, maar dat zullen mensen die u belt vaak niet direct aangeven, zeker niet als u ze voor het eerst spreekt.
Tegenwerping 2. “Wij werken met een vaste leverancier”
Uw reactie:
Tegenwerping 3. “Stuur me eerst maar wat meer informatie”
Uw reactie:
“Geen probleem. Dat doe ik graag. Waarover precies wilt u informatie ontvangen? Waar loopt u in uw bedrijf momenteel tegenaan? Ik bel u dan graag over een week terug als u dat goed vindt. Welke dag schikt u het beste daarvoor?”
Tip:
Spreek bij voorkeur ook een tijdstip af. Hiermee maakt u het concreet en het kan veel tijd schelen, omdat u dan niet eerst een paar keer hoeft te bellen met de vraag of iemand aanwezig of beschikbaar is.
Tegenwerping 4. “We zijn er mee bezig”
Uw reactie:
“Mooi, dat is een uitstekende gelegenheid om verschillende zaken en partijen weer eens naast elkaar te zetten. Wanneer komt het u uit om hier verder over te praten?”
Hoe werkt het in uw branche?
Met dank aan Chris Schwencke van Call for Business