Adviesbureaus laten je dingen zien die je niet eerder hebt gezien of wellicht uit het oog bent verloren. Ze helpen je team en organisatie in beweging te komen. Stilstaan zorgt er namelijk voor dat je op achterstand komt. Met ervaren onderzoekers en aanpakkers duurzame verandering creëren. In dit artikel meer over adviesbureaus binnen gemeenten en welke stappen er worden doorlopen.

Inhoudsopgave

Gemeente adviezen 

Met vragen die gericht zijn op de maatschappij onderzoek en advies instellen om doelen te bereiken. Gemeente adviezen kunnen gaan over bijvoorbeeld werkloosheid, inburgering of kansenongelijkheid. Dit zijn allemaal vragen die er echt toe doen maar binnen bijvoorbeeld gemeenten op een grote stapel terecht komen of vergeten worden. Een adviesbureau gemeenten brengt ervaring en veroorzaakt beweging. Zij kennen het openbare bestuur en denken graag met je mee. Een aantal voorbeelden van vraagstukken:

  • Hoe perk je als gemeente werkloosheid in?
  • Hoe zorgt je als gemeente voor een goede inburgering voor nieuwe burgers?
  • Hoe kan de kracht van preventie het beste benut worden?

Inzetten adviesbureaus

Adviesbureaus werken voor verschillende organisaties. Denk aan gemeenten, provincies, werkgevers en maatschappelijke organisaties. De boven- en onderstroom van deze organisaties moeten in elkaar overlopen. Wanneer de onderstroom soepel verloopt en genoeg aandacht krijgt verloopt de bovenstroom ook soepeler. Een adviesbureau helpt je naar meer maatschappelijke impact door middel van een frisse blik op de situatie. Zij laten je zien wat je moet doen en laten om te zorgen voor verandering maar ook wat het uiteindelijk zal opleveren.

Stappen:

Na de intake is het belangrijk om te starten met het plan van aanpak. In het begin wordt er een gezamenlijk doel opgesteld. Medewerkers moeten in lijn zijn met de strategie en het plan van de organisatie. Hierna wordt het gezamenlijke doel omgezet naar een oplossing. De strategie die hieruit voortkomt moet geïmplementeerd worden binnen het bedrijf. De basis moet worden bekeken en herzien met een kritische blik. Wanneer alles sterk staat is het gedrag van medewerkers belangrijk. Wanneer zij in een lijn staan met de doelen en strategie van de organisatie zal er een verandering van gedrag worden gerealiseerd.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Lees ook…
Als ondernemer ben je voortdurend op zoek naar nieuwe kansen. Denk aan mogelijkheden om partnerships aan te gaan met andere partijen, mogelijkheden om…
Een auto van de zaak is voor veel mensen een interessante optie wanneer ze een nieuwe auto willen kopen. Het kan veel voordelen bieden die niet…
Als professional is een veilige werkplek een must. Valbeveiliging voor als je aan de slag gaat op het dak is, daarom ook meer dan belangrijk. Je werkt…
Zelf bonnetjes overtypen en zoeken naar die kleine lettertjes van btw-bedrag voor de boekhouding? Omslachtig! En vaak een grote ergernis voor…
Als particulier of als bedrijf heb je soms te maken met fiscale vraagstukken. Zowel bij fiscaal strafrecht, fiscale planning en andere belastingzaken…
Contact onderhouden met service- en deliverymanagers, schuiven met medewerkers, nieuwe rollen definiëren of vraag en aanbod op elkaar afstemmen….