Heb jij er weleens over nagedacht dat bierviltjes meer zijn dan alleen maar een functioneel onderdeel van de drankenservice in de horeca? Je kunt ze namelijk ook inzetten als kleine, maar krachtige, marketingtool. Bijvoorbeeld om de merkbekendheid te vergroten, klantbetrokkenheid te creëren of zelfs extra inkomsten te genereren. Hoe? Wij geven je hieronder 4 creatieve toepassingen om bierviltjes voor jouw horeca onderneming effectief in te zetten.

Inhoudsopgave

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

Merkbekendheid door bierviltjes

Bedrukte bierviltjes zijn een fantastisch middel om de merkbekendheid van jouw onderneming te versterken. Laat bijvoorbeeld jouw logo, slogan of thema op de bierviltjes drukken. Dit kun je gemakkelijk zelf doen via een online drukkerij, kijk eens op: https://www.flyerzone.nl/drukken/bierviltjes.

Doordat je met een bierviltje jouw constante merkboodschap richting klanten zal delen, wordt dit beeld veel meer zichtbaar, dan dat jouw merk alleen buiten op de gevel staat te pronken. Neem bijvoorbeeld “Café De Goudbloem”, wiens kleurrijke bierviltjes met hun bloemmotief zorgen voor een herinnering aan de gezellige sfeer van het café. 

De continuïteit van jouw merkidentiteit, vertaald in bierviltjes, kan dus bijdragen aan een positieve herinnering. Deze blijvende indruk kan helpen om klanten sneller terug te laten komen, wat iedere horecaondernemer natuurlijk graag ziet! 

Creëer meer interactie met jouw kanten

Ook kun je viltjes inzetten om de klantbetrokkenheid te vergroten. Wil je dit graag realiseren? Zorg dan voor een interactief element op het ontwerp. Denk bijvoorbeeld aan een leuk raadsel, een quizvraag of een QR-code die leidt naar een exclusieve aanbieding of online inhoud. 

Zo zijn er cafés die via QR-codes op een bierviltje een online wedstrijd organiseren, waar klanten gratis bier kunnen winnen. Zo’n actie zorgt niet alleen voor vermaak, maar stimuleert ook de betrokkenheid. Ook hierbij kan een goed ontworpen kaartje leiden tot een onvergetelijke ervaring, waardoor klanten graag nog een keer terug willen komen. 

Seizoensgebonden acties en thema’s 

Zo’n bierviltje heeft natuurlijk een hoge omloopsnelheid en het middel is relatief goedkoop om te drukken. Hierdoor kun je hiermee ook heel goed inspelen op verschillende seizoensgebonden acties of thema’s. Met thematische onderzetters kun je een extra feestelijke sfeer creëren in jouw horecagelegenheid. 

Denk bijvoorbeeld aan speciale viltjes voor kerst, halloween, of ter ere van een evenement. Laat tijdens zonnige zomermaanden jouw klanten wegdromen bij een zonnig bierviltje met bijvoorbeeld een strandscène. Dit kan de zomervibes versterken waardoor klanten nóg meer zin hebben in een verfrissend drankje. 

Samenwerkingen met lokale ondernemers

Een bierviltje kan zelfs dienen als een manier om samen te werken met andere lokale ondernemers. Als jouw restaurant via bierviltjes bijvoorbeeld reclame maakt voor de lokale brouwerij, kunnen zij hetzelfde doen voor jouw bar. Zo vergroot je de zichtbaarheid van jouw zaak buiten eigen kringen, wat voor beide partijen kan zorgen voor een stijging in verkoop van zowel bier als het eten. 

Met de juiste inzet van bierviltjes kun je jouw klantenkring dus binden én uitbreiden. Doordat je eenvoudig zelf een ontwerp kunt samenstellen via een drukkerij in Nederland en laten maken, kun je het geheel afstemmen op jouw wensen en doelen. Probeer het eens en ontdek hoe bierviltjes jouw zaak naar nieuwe hoogten kunnen tillen! 

Is jouw pensioenpot al gevuld een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Lees ook…
In de moderne kantooromgeving is het gebruik van televisieschermen steeds gebruikelijker geworden. Of het nu gaat om het tonen van…
Tegenwoordig is efficiënt netwerkbeheer niet langer meer een luxe maar een noodzaak. Gezien we leven in een tijd waarin technologie een belangrijke…
De cashflow of kasstroom is de belangrijkste graadmeter om te zien hoe jouw bedrijf ervoor staat. Het is in principe belangrijker dan winst. Wat is de…
Als ondernemer ben je vast bekend met de term Google Ads. Of je nu actief bent in e-commerce of leadgeneratie, dit platform biedt talloze voordelen…
In onze snelle wereld is het vinden van een balans tussen werk en een gezonde levensstijl essentieel. Je bent niet alleen wat je eet, maar ook hoe je…
Als ondernemer of zzp’er wil je natuurlijk altijd op zoek naar manieren om kosten te besparen en je winst te vergroten. Een gebied waar je vaak…