Documenten beheren, samenwerken met collega's en snel toegang hebben tot belangrijke bestanden; het zijn allemaal functies van SharePoint. Maar voor veel IT-specialisten is er een leercurve in het gebruik van dit platform. Door middel van de juiste cursus kan jij gemakkelijk door de complexiteit van SharePoint leren navigeren.

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

Inhoudsopgave

Wat is SharePoint?

SharePoint is een platform van Microsoft waarmee gebruikers gegevens kunnen opslaan en beheren en waarmee ze in realtime kunnen samenwerken met collega’s. Het wordt door veel bedrijven gebruikt als interne kennisopslagplaats en als collaboratieve werkruimte die het delen en beheren van documenten vereenvoudigt. Je kunt er websites, portalen en toepassingen mee maken, zodat iedereen in jouw organisatie toegang heeft tot documenten, waar ze zich ook bevinden.

Voordelen van het volgen van een cursus

Als jij een cursus over SharePoint volgt, ben jij op de hoogte van de laatste versie van het programma en begrijp je exact hoe het werkt. Je leert hoe je sites effectief kunt opzetten, bestandsbibliotheken kunt maken voor het beheer van documenten, inhoudstypen kunt implementeren om eenvoudig inhoud te creëren, gebruikersrechten kunt configureren voor verschillende toegangsniveaus binnen het team en andere toepassingen in jouw site kunt integreren voor verbeterde functionaliteit. Bovendien krijg je veel tips voor het oplossen van veelvoorkomende fouten, zodat je altijd voorbereid bent als er iets misgaat.

De cursus leert jou ook hoe je gebruik kunt maken van enkele van de meer geavanceerde functies, zoals workflowautomatisering en Power Automate, zodat routinetaken kunnen worden geautomatiseerd zonder handmatige inspanning van de gebruikers. Daarnaast leer je ook over integratie met Office 365, zodat teamleden altijd en overal gemakkelijk toegang hebben tot hun bestanden. Tot slot raak je helemaal vertrouwd met analysetools, zodat je gebruikspatronen op de sites van jouw organisatie kunt volgen en inzicht krijgt in wat het beste werkt voor jouw team en wat er eventueel moet worden verbeterd.

Tegelijkertijd werken met collega’s in hetzelfde dossier en altijd en overal toegang hebben tot bedrijfsdocumenten zou geen moeilijke taak moeten zijn, maar dat is het vaak wel door de complexiteit van platforms als SharePoint. Gelukkig kan het volgen van de juiste cursus over SharePoint de zaken sterk vereenvoudigen door gebruikers te leren hoe ze effectief sites kunnen opzetten, snel inhoudstypen kunnen implementeren, efficiënt gebruikersrechten kunnen beheren en zelfs routinetaken kunnen automatiseren via workflow automatisering of Power Automate integratie met Office 365. Door een cursus Office 365 te volgen, hebben gebruikers alle tools in handen om hun werk voortaan gemakkelijker te maken!

Is jouw pensioenpot al gevuld een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Lees ook…
Ben jij werkzaam op kantoor en moet je dagelijks een stapel papierwerk en een laptop meenemen van en naar huis? Dan is een goede tas wel zo handig….
Door de digitalisering zijn sociale media een belangrijk onderdeel van ons dagelijks leven geworden. Wereldwijd besteden mensen veel tijd aan het…
Heb je onlangs een oud huis gekocht? Of ben je van plan om je oude huis grondig te verbouwen en te renoveren? Dan is deze blog iets voor jou! Het…
Als ondernemer zijn er heel wat verzekeringen die handig zijn om afgesloten te hebben voor je onderneming. Wanneer je over een eigen bedrijf beschikt,…
Het kiezen van een origineel en leuk kerstpakket voor je medewerkers kan een uitdagende taak zijn, maar het is zeker de moeite waard om wat tijd en…
Sta jij op het punt om je eigen bedrijf te starten? Gefeliciteerd! Dit is een spannende en uitdagende tijd waarin je veel werk voor de boeg hebt. Om…