Ieder bedrijf doet het tegenwoordig en we hebben het allemaal wel eens in de hand gehad: een relatiegeschenk zoals een pen, een mok of een tasje, allemaal bedrukt met een logo van een bedrijf. Naast dat het een leuk kleinigheidje is die je als bedrijf uitdeelt, is het eigenlijk een tactische zet.

Inhoudsopgave

Deze geschenken worden vaak gegeven aan zakenpartners, klanten of medewerkers als blijk van waardering en om de relatie te versterken. Het geven van relatiegeschenken heeft veel voordelen voor je bedrijf. In dit artikel behandelen we de drie grootste voordelen die het kan hebben.

Relatiegeschenken als marketinginstrument

Relatiegeschenken zijn fysieke producten die je meegeeft, wat dus anders is dan een mailtje of een visitekaartje dat al gauw in de prullenbak terechtkomt. Omdat relatiegeschenken een langere levensduur hebben, zijn ze veel kosteneffectiever om merkbekendheid te krijgen dan bijvoorbeeld een advertentie of socialemediacampagne.

Als je vervolgens een uniek en opvallend relatiegeschenk aan je klanten of zakenpartners geeft, zullen ze het waarschijnlijk gebruiken en aan anderen laten zien, waardoor je nog meer bereik hebt. Bij Budgetgift.nl heb je deze speciale relatiegeschenken. Doordat hun aanbod gevarieerd en up-to-date met de nieuwste trends is, kun je de perfecte geschenken voor jouw bedrijf kiezen.

Verbetering klantloyaliteit

Wie houdt er nu niet van een kleinigheidje ontvangen. In tegenstelling tot vaak storende tv-commercials of website-advertenties, worden gratis cadeaus altijd gewaardeerd. Wanneer je klanten een relatiegeschenk geeft voelen ze zich gewaardeerd en speciaal. 

Dit positieve gevoel kan leiden tot een verbetering van de band tussen je bedrijf en de klanten, waardoor ze eerder geneigd zijn om terug te keren voor aankopen. Tegenwoordig heb je veel keuze als het gaat om relatiegeschenken, waardoor je een passend product voor jouw doelgroep kan kiezen om de relaties te onderhouden en aankopen te stimuleren.

Relatiegeschenken als onderscheidend vermogen

Door relatiegeschenken aan klanten en zakenpartners te geven, laat je zien dat je de zaken serieus neemt en investeert in de kwaliteit van de relatie. Dit zal jouw bedrijf onderscheiden van de andere bedrijven en iedereen weet dat het onderscheidende vermogen van een bedrijf, met de reeds toenemende concurrentie, belangrijker is dan ooit.

Daarnaast zullen klanten eerder aankopen doen bij je bedrijf wanneer je een bijzonder relatiegeschenk hebt uitgedeeld. Ze hoeven je bedrijf niet eens meer te herinneren, maar kunnen het ‘herontdekken’ als bijvoorbeeld ‘Dat bedrijf van die geweldige waterfles’, waardoor ze eerder geneigd zijn om terug te komen voor meer zaken.

Al met al zijn relatiegeschenken een investering in de relatie met je zakenpartners of klanten en kan het op lange termijn leiden tot betere zakelijke relaties, meer naamsbekendheid en uiteindelijk meer omzet.

Is jouw pensioenpot al gevuld voor een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Lees ook…
Als werkgever wil je natuurlijk dat je personeel fit en gezond blijft. Dit zorgt er namelijk voor dat ze een stuk productiever zijn, maar ook dat de…
In de wereld van zakelijke verlichting is er een stille revolutie gaande. De traditionele TL-lampen, ooit het symbool van elke werkplek, worden in rap…
Ondernemers hebben om verschillende redenen baat bij een verduurzaming van hun interne processen en bijvoorbeeld bedrijfspand. Zo leidt het tot een…
Marketing is een essentieel onderdeel van elk bedrijf, groot of klein. Voor kleine ondernemers kan het echter een uitdaging zijn om effectief op te…
Ben je op zoek naar een manier om je team sterker te maken? Dan zou lasergaming weleens een geweldige activiteit kunnen zijn. Want uiteindelijk is het…
Met een sterke toewijding aan kwaliteit, een uitgebreid assortiment en een oplossingsgerichte service maakt De Boer het verschil. Of het nu gaat om een…