Wie je als linkbuilding expert kiest
In de eerste plaats is het van groot belang om te letten op wie je als linkbuilding expert kiest. Je wil hierbij niet zomaar de eerste de beste uitzoeken, van de kwaliteit tussen verschillende experts verschilt nogal. Vraag daarom na in je netwerk wie men aanraadt. Lees ook de reviews door van een linkbuilding bedrijf en kijk of ze echt zijn. Op deze manier weet je zeker dat je bij een goede expert zoals Internet Impact terechtkomt.
De hosting sites uitkiezen
Bij het selecteren van hosting sites is het essentieel om kritisch te zijn. Niet alle sites bieden dezelfde waarde of autoriteit, en dat kan een groot verschil maken in de impact van je linkbuilding-inspanningen. Probeer sites te kiezen die relevant zijn voor jouw branche of niche en die al een goede reputatie hebben opgebouwd. Dit verhoogt niet alleen de kans dat je links als waardevol worden gezien, maar kan ook zorgen voor meer gerichte bezoekers naar je website.
Zoekwoorden bepalen
Verder is het zaak om de zoekwoorden te bepalen. Dit houdt in dat je kijkt waar het grootste volume per zoekwoord ligt. Maak hier een lijstje van zodat alles overzichtelijk is. Kijk daarna hoe het zit qua concurrerende bedrijven op het gebied van bijvoorbeeld backlinks. Op deze manier zie je veel sneller welke zoekwoorden de beste keuze zijn om een strategie om heen te verzinnen.
De hoeveelheid content per maand uitzoeken
Tevens is het aan te raden om de hoeveelheid content per maand uit te zoeken. Hoewel linkbuilding een proces is dat van de lange adem is en niet meteen geweldige resultaten oplevert, speelt de hoeveelheid content per maand zeker een rol in hoe succesvol de strategie zal zijn. Kwaliteit zal altijd boven kwantiteit gaan, maar je komt veel sneller waar je wil zijn door van tevoren te weten hoeveel backlinks je per maand moet plaatsen.
De prestaties in de gaten houden
Om te weten of je harde werk vruchten afwerpt, moet je de prestaties van je content nauwlettend in de gaten houden. Dit betekent dat je niet alleen naar het aantal likes of shares kijkt, maar dat je constateert wat echt belangrijk is voor je strategische doelen. Ga aan de slag met tools zoals Google Analytics om inzicht te krijgen in het verkeer, de engagement en conversies die je content genereert.