1. Pen
We beginnen met één van de meest standaard weggevers op beurzen: een pen. Als je zelf weleens op een beurs geweest bent, is het je ongetwijfeld opgevallen dat veel bedrijven een pen weggeven aan bezoekers. Dit is niet voor niets, want pennen zijn handig. Door ze van bedrukking te voorzien, worden mensen telkens aan jouw bedrijf herinnerd als ze de pen gebruiken.
2. Aansteker
Vind je een pen wat afgezaagd? Dan is een aansteker een optie. Ondanks dat er tegenwoordig steeds minder mensen roken, is het altijd handig om een aansteker in huis te hebben. Zo heb je er bijvoorbeeld eentje nodig om kaarsjes aan te steken. Laat je aanstekers bedrukken met de naam en het logo van jouw bedrijf? Dan zet je ze bovendien in als reclamemiddel.
3. Tas
Wie goed zijn best doet op een beurs, kan met ontzettend veel spullen naar huis gaan. Op sommige beurzen is bij nagenoeg iedere stand wel iets te krijgen. Als bedrijf kun je hierop inspelen door tassen weg te geven. Bezoekers kunnen zo alle spulletjes die ze krijgen makkelijk met zich meedragen. Het is aan te raden een tas te bedrukken met de naam en het logo van je bedrijf. Als mensen ermee rondlopen over de beurs, maken ze direct reclame voor jou.
4. Telefoonhouder
Tegenwoordig kan vrijwel niemand meer zonder zijn telefoon. Het apparaat gaat overal mee naartoe, dus ook naar de beurs. Als ondernemer kun je hierop inspelen door een telefoonhouder voor in de auto weg te geven. Doordat deze houder bevestigd wordt aan een ventilatierooster, hoeven bestuurders geen rare manoeuvres meer uit te halen. Ze hangen het toestel in de houder en kunnen er vervolgens makkelijk mee navigeren.
5. Autolader
In plaats van een telefoonhouder kun je ook een autolader cadeau doen. Deze gadget past in de 12 Volt-aansluiting van je auto. Als mensen hier vervolgens de oplaadkabel insteken, kunnen ze onderweg hun telefoon opladen. Het mooie aan een autolader is dat je deze ook kunt voorzien van bedrukking.
6. Kortingsbon
Sommige weggevers worden langere tijd gebruikt, terwijl anderen al snel in de prullenbak verdwijnen. Daarom vind je het misschien zonde om producten weg te geven aan bezoekers van je stand. In dat geval kun je met kortingsbonnen werken. Met zo’n bon maak je het extra interessant voor mensen om in de toekomst een product of dienst bij je af te nemen. Maak je een kortingsbon exclusief voor een beurs? Dan kun je achteraf precies zien of het zinvol is geweest om dit als weggever in te zetten.